Windy, dźwigi i wciągarki dekarskie

Dźwig KLAAS K280

KLAAS K280 – czyli następca popularnego na polskim rynku dźwigu na przyczepie K17-24 TSR i pewny przebój nadchodzących sezonów.

Wstrzelenie się w potrzebę rynku to – jak wiadomo powszechnie – cel każdej firmy produkcyjnej. Jednak jak ocenić, czy jest się na dobrej drodze jeszcze przed premierą? Cóż, wprowadzanie absolutnych nowości, niezależnie od branży i doświadczenia producenta, jest zawsze loterią wpisaną w ryzyko prowadzenia biznesu. Co gorsza, przy proponowaniu kolejnych odsłon czy generacji sprawdzonych i docenionych przez rynek produktów sytuacja również może przybrać niepożądany kierunek.

Dlatego w tym artykule spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, jak poradził sobie z tym wyzwaniem producent popularnych na polskim rynku żurawi ciesielsko-dekarskich, niemiecka firma Klaas, która właśnie zdecydowała się zastąpić model K17-24 TSR (swój najmniejszy dźwig na przyczepie, a przy okazji absolutny przebój wśród klientów w Polsce) nowym modelem o oznaczeniu K280.

Dźwig KLAAS K280

K280 zastępuje K17-24 TSR

W dobie gwałtownego rozwoju budownictwa drewnianego oraz zabudów jednorodzinnych kompaktowe dźwigi przeznaczone do ciągnięcia na przyczepie zyskały na znaczeniu i w dużej mierze wyparły z tych miejsc usługi świadczone przez dźwigi samojezdne.

Oferta spółki Lift Polska już od dawna była w tym zakresie doskonałą ilustracją sytuacji rynkowej i odpowiedzią na to, czego oczekują nowoczesne firmy wykonawcze. W obecnym, 2021 roku trend ten zostanie jeszcze mocniej zaznaczony, ponieważ w katalogu firmy pojawi się nowy model dźwigu, stanowiący następcę dotychczasowego przeboju sprzedażowego w Polsce, popularnego K17-24 TSR. Mowa tu o modelu K280, który już na pierwszy rzut oka stanowi rozwinięcie najlepszych cech poprzednika, a nie ryzykowną rewolucję.

Dźwig KLAAS K280

Charakterystyka nowego modelu K280

Przy projektowaniu modelu Klaas K280 zamysłem projektantów oraz inżynierów Klaas było kierowanie się takimi samymi założeniami, jak przy modelu K17-24 TSR i jedynie, jeśli to tylko wykonalne, zaadaptowanie możliwie największej ilości nowych rozwiązań technicznych, które firma wdrożyła już z sukcesem w innych produkowanych przez siebie modelach, a które pojawiły się w ofercie od czasu premiery K17-24 TSR. Dlatego też K280 pozostał uniwersalnym, niezwykle kompaktowym żurawiem dedykowanym dla firm ciesielsko-dekarskich i ogólnobudowlanych, pracujących głównie przy niewielkich inwestycjach i/lub na dość ciasnych przestrzeniach.

Oznaczenie modeluK280
Maks zasięg18,5 m
Maks. udźwig800 kg
Maks wysokość27 m
Masa całkowita2,8 t
Zasięg z 250 kg18,5 m
Zasięg z 800 kg6,5 m

Podstawowe parametry modelu Klaas K280 zawiera poniższa tabela.

K280 osiąga maksymalną wysokość haka na poziomie 27 metrów i jest w stanie udźwignąć ładunek o wadze 250 kg na wysokość niemal 15 metrów przy promieniu wysięgu 18,5 metra. W przypadku ładunku o wadze 300 kg jest to wysokość 17,5 metra przy promieniu wysięgu 16,5 metra, zaś dla maksymalnego ładunku 800 kg jest to odpowiednio 19 m i 6,50 m. Wszystko to model K280 uzyskuje przy rozstawie podpór w układzie H, wynoszącym od 2,9 do 4,9 metra (dostępne są 3 szerokości rozstawu), co oznacza, że dźwig ten świetnie sprawdzi się w ciasnych przestrzeniach oraz przy niewielkich inwestycjach.

Dodatkowo model K280 wyposażony został w napęd samojezdny na osi, który pozwala na bardzo precyzyjne i szybkie przemieszczanie się w warunkach budowy tak, aby z jak najlepszej pozycji podać ładunek. Manewrowanie tym modelem żurawia jest wygodne i proste, podobnie jak sterowanie pozostałymi jego funkcjami (oczywiście obie te czynności, jak już przyzwyczaił nas już ten producent, odbywają z poziomu zdalnego sterowania). Natomiast hydraulicznie otwierany wierzchołek K280 oraz dwa siłowniki na maszcie głównym znacznie podnoszą tempo i komfort pracy.

Wśród ulepszeń w stosunku do zastępowanego modelu na uwagę zasługują pojedyncza oś przyczepy, wzmocniona i udoskonalona konstrukcja ramy oraz nowy sposób obudowania burty.

Dźwig KLAAS K280

K280 dziedziczy nowości, a cena pozostaje bez zmian

Producenci maszyn i urządzeń przyzwyczajają nas od lat, że każdy tzw. face-lifting lub zastąpienie poprzedniego modelu następcą, wiąże się również z aktualizacją cennika i to w kierunku niekoniecznie korzystnym dla klienta. Wytłumaczeniem jest zazwyczaj wzrost kosztów pracy i zjawisko inflacji. Na szczęście producentowi Klaas udało się nie powielić tej charakterystycznej mody rynkowej i tym samym decydując się na zakup dźwigu na przyczepie K280 otrzymamy parametry polepszone w stosunku do modelu K17-24 TSR oraz unowocześnione rozwiązania techniczne (które opisaliśmy już w tym artykule), dokładnie w tej samej cenie, jaką płaciliśmy wcześniej za model K17-24 TSR. Dlatego też, pomimo że pierwsze egzemplarze przeznaczone na rynek polski zjeżdżać będą z linii produkcyjnych w niemieckim Ascheberg’u dopiero w maju bieżącego roku, myślę, że możemy już teraz z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością stwierdzić, że model dźwigu na przyczepie K280 ma ogromne szanse, aby odnieść co najmniej taki sukces rynkowy, jak model K17-24 TSR.

Lift Polska
tel. 796 388 026
e-mail: biuro@lift-polska.pl
www.lift-polska.pl

5/5 - (22 votes)

Data publikacji: 2 maja, 2021

Autor:

5/5 - (22 votes)


Komentarze


Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  1. Damian
    poniedziałek, 3 maja, 2021

    mobilny dźwig przy tak dobrych parametrach technicznych przyda się na każdej budowie. przenoszenie, dźwiganie, transport materiałów budowlanych często jest czasochłonne, ciężkie i skomplikowane. dzięki takim maszynom praca staje się o wiele łatwiejsza i szybsza.

  2. Andy
    środa, 19 maja, 2021

    Szukałem dobrego i sprawdzonego serwisu dźwigów. Znajomy po fachu polecił mi specjalistów z firmy Henryka Szokalskiego w Łodzi. Byłem bardzo zadowolony już od początku współpracy. Fachowe podejście do tematu, ogromna wiedza i doświadczenie zdecydowały, że wybrałem współpracę z nimi. Nie żałuję. Nie mam żadnych uwag.

Podobne artykuły