Samochód fachowca

L200 w walce z żywiołem

W siedzibie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie odbyło się uroczyste przekazanie kluczyków do 24 sztuk Mitsubishi L200. Auta posłużą do działań prewencyjnych i ruszą także do akcji, kiedy żywioł wymknie się spod kontroli.

Model Mitsubishi L200 zwyciężył w przetargu na zakup 24 samochodów osobowych terenowych przeznaczonych dla siedmiu Regionalnych Zarządów Gospodarki Wodnej (RZGW). O wygranej zadecydowały między innymi tak istotne dla RZGW cechy, jak wytrzymałość i niezawodność konstrukcji oraz możliwość przystosowania aut do specyficznych potrzeb jednostek terenowych RZGW. Istotna była też korzystna oferta cenowa.

L200 to model, który pierwszy raz wchodzi do parku samochodowego RZGW. – Napęd na obie osie i możliwość blokady tylnego mostu na pewno przydadzą się w czasie naszych akcji. Ważna dla nas była również opinia o Mitsubishi dotycząca awaryjności. Nie możemy sobie pozwolić na zaskoczenie, stąd musimy mieć samochody, które nie odmówią nam posłuszeństwa. L200 ma pochlebne opinie i myślę, że u nas też się sprawdzi – powiedział w czasie ceremonii przekazania aut Roman Zamiecki, kierownik wydziału administracyjno-gospodarczego w Regionalnym zarządzie Gospodarki Wodnej w Warszawie.

– Teraz trafiły do nas 24 samochody, ale nasze potrzeby są większe – zakup jest realizowany dla całej Polski. Obecna pula L200 zostanie podzielona na siedem jednostek RZGW (Warszawa, Szczecin, Gdańsk, Poznań, Wrocław, Gliwice i Kraków). To będzie od dwóch do sześciu aut na jedną jednostkę RZGW także to wcale nie jest dużo – dodał Zamiecki.

Auta będą głównie wykorzystywane w akcjach powodziowych i przeciwpowodziowych jakie przeprowadza RZGW. Dlatego istotnym czynnikiem była mobilność oraz niska awaryjność samochodów Mitsubishi, znajdująca potwierdzenie w publikowanych regularnie rankingach niezawodności aut. L200 sprawdzą się także jako samochody patrolowe – będą jeździły na kontrole utrzymania obiektów hydrotechnicznych. Zakup 24 sztuk L200 był w całości finansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Nowe L200 muszą przejechać każdą drogę – piaszczystą, błotnistą czy żwirową. Nie mogą poddać się przed wzniesieniami czy polami. Powinny radzić sobie w głębokim śniegu i na bardzo śliskich nawierzchniach. Dlatego wszystkie L200 na potrzeby RZGW zostały zmodyfikowane. Auta są uzbrojone według warunków zamówienia w haki holownicze z tyłu i wyciągarki z przodu oraz zabezpieczenie silnika i skrzyni biegów wraz z układem kierowniczym w formie płyty stalowej.

– Podoba mi się sposób zamontowania wyciągarek – ponieważ są ukryte w przednim zderzaku tak, że lina i cały mechanizm są osłonięte przed deszczem – dzięki czemu nie powinny korodować. Takie umiejscowienie to gwarancja bezawaryjnej eksploatacji wyciągarki w niemal każdych warunkach. Haki holownicze znajdą zastosowanie w holowaniu przyczep z łodziami. Skrzynia ładunkowa zabezpieczona wykładziną sprawdzi się przy przewożeniu narzędzi potrzebnych w czasie interwencji – wyjaśnia Zamiecki.

Wszystkie 24 sztuki Mitsubishi L200 są objęte gwarancją producenta: 3-letnią z limitem 100 000 km lub 2-letnią bez ograniczenia przebiegu. Serwis aut będzie odbywał się w autoryzowanych serwisach Mitsubishi.

– Mitsubishi L200 to bardzo wszechstronny samochód. Potrafi przewieźć niemal tonę ładunku w skrzyni, może ciągnąc przyczepę nawet do trzech ton, do tego w kabinie mieści się pięć osób. L200 potrafi poruszać się po drogach asfaltowych i w ciężkim terenie – to moim zdaniem najbardziej uniwersalny pojazd jaki jest w tej chwili na rynku – mówi Kamil Wieczorkowski, specjalista ds. sprzedaży flotowej MMC Car Poland. – Pod maską aut jakie dostarczyliśmy RZGW zamontowano turbodiesel 2,5 l o mocy 136 KM, czyli silnik, który idealnie nadaje się do ciężkiej pracy. Kolejnym udogodnieniem jest możliwość blokady tylnego mostu – mechanizm pozwala uratować się z poważnych tarapatów, zresztą rozwiązanie to zaczerpnięto z historii dokonań Mitsubishi Pajero, które 12 razy wygrało morderczy rajd Paryż Dakar. Nie bez znaczenia jest też fakt, że L200 to bardzo bezpieczny samochód – w testach zderzeniowych Euro NCAP zdobył 4 gwiazdki, czyli jest jednym z najbezpieczniejszych pikapów oferowanych w Europie – dodał Wieczorkowski.

Mitsubishi L200 w zmodernizowanej wersji zadebiutowało na polskim rynku w kwietniu 2010 roku. Dzięki zmianom stylizacyjnym sylwetka samochodu stała się bardziej masywna a odświeżony model oferuje lepszą funkcjonalność (przeprojektowana platforma ładunkowa dla wersji Club Cab, czyli półtorej kabiny), komfort (nowe wnętrze i elementy wyposażenia) i technologię (nowa przekładnia automatyczna, niższy poziom emisji CO2).

L200 oferuje system napędu 4×4 Super Select 4WD, który daje możliwość jazdy w trybie stałego napędu na 4 koła przy dowolnej prędkości, na dowolnej nawierzchni. W tym roku Mitsubishi L200 jest najlepiej sprzedającym się pickupem w Polsce (sprzedaż styczeń-wrzesień 2010 – IBRM Samar).

Pomimo spadku sprzedaży notowanego w segmencie pickupów, od stycznia do końca listopada sprzedano 561 takich pojazdów, czyli o 6% więcej niż w tym samym okresie 2009 roku.

l200-w-walce-z-zywiolem-1
l200-w-walce-z-zywiolem-2
l200-w-walce-z-zywiolem-3
5/5 - (6 votes)

Data publikacji: 3 grudnia, 2010

Autor:

5/5 - (6 votes)

Tagi:

Komentarze


Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły