Samochód fachowca

Master z nowymi opcjami

Renault przygotowało szereg zmian dla dostawczego Mastera. Pojawią się nowe opcje, w tym m.in. zawieszenie pneumatyczne. Będą także udoskonalone silniki.

Na koniec kwietnia, Renault Master posiadał aż 20% udziału rynkowego w segmencie dużych furgonów ciężarowych w Polsce (26,6% we Francji, 15% w Europie). Tym samym Master umacnia swoją pozycję lidera rynku lekkich samochodów użytkowych, którą marka utrzymuje w Europie od 1998 roku.

W 2010 roku uruchomienie produkcji Nowego Mastera połączone było z wprowadzeniem nowego silnika o oznaczeniu M9T, specjalnie opracowanego dla dużych furgonów i montowanego w fabryce w Cléon we Francji. Silnik 2.3 dCi proponowany w 3 wersjach o mocy 100, 125 i 150 KM zmniejszy w tym roku swoje zużycie paliwa aż o 0,6 l/100 km. Spalanie ma spaść zatem do 7,5 l/100 km.

By to osiągnąć, Renault zdecydowało się na opracowanie szybszego rozruchu silnika, wybór nowych pomp olejowych i pompy układu kierownicy wspomaganej, nowe ogumienie obniżające zużycie paliwa, a także nowy olej do skrzyni biegów.

W ofercie Mastera pojawia się zawieszenie pneumatyczne, które dostępne jest dla większości modeli gamy z przednim napędem: furgony, samochody skrzyniowe, ramy z pojedynczą i podwójną kabiną, wszystkie silniki (poza dopuszczalną masą całkowitą 2,8 t). Zawieszenie to pozwala, dzięki swoim pneumatycznym elementom resorującym, utrzymywać stały prześwit niezależnie od obciążenia i korygować różnice obciążenia lewej i prawej strony pojazdu, zwiększać chwilowo prześwit samochodu lub kąt zejścia z tyłu, opuszczać tylne zawieszenie aż do uzyskania najniższego progu (450 mm), dostosowywać ręcznie wysokość ładunku z tyłu (+70 mm/-60 mm).

5/5 - (8 votes)

Data publikacji: 13 czerwca, 2012

Autor:

5/5 - (8 votes)

Tagi:

Komentarze


Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły