Samochód fachowca

Mercedes Citan na start!

Do gamy użytkowych modeli Mercedesa dołącza właśnie kompaktowy dostawczak o nazwie Citan. Czym Mercedes chce skusić przedstawicieli sektora MSP? Szeroką gamą wersji nadwoziowych, wysokim poziomem bezpieczeństwa, a do tego wysoką jakością wykończenia, gwarantowaną przez niemiecki koncern.

Mercedes Citan dostępny będzie w trzech wersjach (jako furgon, wersja osobowa i odmiana Mixto), w trzech długościach nadwozia (3,94 m, 4,32 m oraz 4,71 m) oraz w trzech wersjach ładowności. Dopuszczalna masa całkowita modelu sięga 2200 kg.

W najdłuższej wersji nadwoziowej dostępna będzie odmiana Mixto, na pokładzie której znajdzie się miejsce dla pięciu osób, a także składaną tylną ławkę, siatkę oddzielającą przedział bagażowy od pasażerskiego oraz dwie pary przesuwnych, bocznych drzwi.

Na średniej wersji nadwoziowej bazuje odmiana osobowa, która także pomieści w kabinie pięć osób i także może zostać wyposażona w przesuwne drzwi po obu stronach nadwozia. W przeciwieństwie jednak do wersji Mixto, występuje tylko w połączeniu z nadwoziem o długości 4,32 m.

Jak w każdym Mercedesie, tak i w Citanie bezpieczeństwo odgrywa szczególną rolę. W standardzie tego modelu znajdziemy m.in. system ABS, ESP, układ kontroli pod- i nadsterowności VDC, układ kontroli trakcji TCS oraz system zapobiegania poślizgowi podczas przyspieszania ASR. Na wyposażeniu standardowym znajdzie się ponadto asystent ruszania, automatyczne światła do jazdy dziennej, regulowana wysokość mocowania pasów bezpieczeństwa, napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia oraz poduszka powietrzna dla kierowcy. Osobowy wariant Citana zawiera ponadto poduszką powietrzną dla pasażera, poduszki boczne oraz kurtyny powietrzne.

Jeśli chodzi o zabezpieczenie ładunku, w wersji furgon występuje oczywiście pełna ścianka działowa, a także dodatkowe zaczepy oraz wykładzina i panele z tworzyw sztucznych chroniące przedział bagażowy przed uszkodzeniami.

We wnętrzu ma być wygodnie, ergonomicznie i komfortowo. Citan ma być po prostu przyjacielem kierowcy. Oferuje mu zatem wyprofilowane fotele i sterowanie poszczególnymi funkcjami tak jak w innych Mercedesach. Nie zabraknie także miejsca na wszelkie drobiazgi towarzyszące kierowcy w codziennej pracy, które będzie można schować w pojemnym schowku przed pasażerem, w pojemniku między przednimi fotelami bądź w obszernej półce nad przednią szybą. Seryjne wyposażenie obejmuje ponadto przydatne elementy funkcjonalne, takie jak regulacja wysokości kolumny kierowniczej, zdalnie sterowany centralny zamek oraz regulowane z wnętrza lusterka boczne.

Gama silników obejmuje trzy turbodiesle z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy od 75 KM do 110 KM oraz doładowany silnik benzynowy o mocy 114 KM. Wszystkie jednostki wysokoprężne seryjnie uzbrojono w filtr cząstek stałych. Zależnie od wersji, siła napędowa płynie do przednich kół za pośrednictwem pięcio- lub sześciostopniowej przekładni mechanicznej. Wysoko zamocowany drążek zmiany biegów leży tuż pod ręką kierowcy.

Wizytówkami nowego modelu mają być przede wszystkim niewielkie zapotrzebowanie na paliwo i długie interwały serwisowe, sięgające nawet 40 000 km lub dwóch lat. Prezentacja nowego modelu nastąpi we wrześniu podczas międzynarodowej wystawy pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze.

mercedes-citan-na-start
mercedes-citan-na-start
5/5 - (8 votes)

Data publikacji: 17 kwietnia, 2012

Autor:

5/5 - (8 votes)

Tagi:

Komentarze


Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  1. kos
    wtorek, 26 maja, 2020

    Aby firma mogła działać sprawnie i być mobilna w razie potrzeby warto kupić dobry samochód dostawczy.Nowy Mercedes Citan świetnie się nada ze swymi parametrami jako mobilny trwały samochód dostawczy.

Podobne artykuły