Samochód fachowca

Mitsubishi testuje elektryczny pojazd dostawczy

Proekologiczna strategia Mitsubushi nabiera tempa. Po obiecującym debiucie elektrycznego i-MiEV, oferta zostaje poszerzona o samochód użytkowy. Powód jest prosty: pojazdy użytkowe pokonują w czasie swego cyklu eksploatacyjnego znacznie dłuższe dystanse niż samochody osobowe.

Koncern MMC to pionier w dziedzinie masowej produkcji pojazdów elektrycznych. W lipcu 2009 roku firma wypuściła na japoński rynek model i-MiEV – pojazd elektryczny najnowszej generacji, zaś w kwietniu tego roku rozpoczęła się sprzedaż dla klientów indywidualnych. i-MiEV to model niezwykle przyjazny środowisku – podczas jazdy nie emituje CO², przez co ogranicza zanieczyszczenie środowiska naturalnego, co zmniejsza skutki działania efektu cieplarnianego.

Wraz z firmą Yamato Transport, specjalizującą się w ekspresowym dostarczaniu przesyłek, przeprowadzą program testowy z wykorzystaniem lekkiego modelu użytkowego z napędem elektrycznym. Firma ta ma zamiar czynnie zaangażować się w uczestnictwo w propagowaniu przyjaznych ekologicznie pojazdów nowej generacji. Według danych z końca marca 2010, firmowa flota Yamamoto Transport liczyła 45000 pojazdów, z czego aż 11538 samochodów to pojazdy niskoemisyjnych (4659 wykorzystywało napęd hybrydowy).

Firma Yamato Transport prowadzi badania użytkowych pojazdów elektrycznych, które – wśród wszystkich pojazdów nowej generacji – zdają się być najlepszym rozwiązaniem prowadzącym do stworzenia niskoemisyjnej społeczności.

W testach, które rozpoczęły się 15 października, obie firmy wykorzystają prototyp lekkiego pojazdu użytkowego z napędem elektrycznym, którego konstrukcję oparto na seryjnym modelu Minicab. Jednak zmodyfikowana wersja posiada ten sam elektryczny układ napędowy i komponenty, co model i-MiEV. Gromadzenie i analiza dużej ilości różnorodnych danych i informacji uzyskanych w testach pozwoli obu firmom ocenić jak sprawdzają się lekkie pojazdy użytkowe z napędem elektrycznym w trakcie wykonywania powierzonych im zadań dostawczych i transportowych.

Firma Yamato Transport postrzega rozpoczęcie testów drogowych jako istotny etap w procesie zwiększania liczby supernowoczesnych pojazdów na drogach w skali całego przemysłu transportowego. Firma wykorzystuje już dziesięć egzemplarzy modelu i-MiEV do szkolenia kierowców w zakresie bezpieczeństwa oraz ekologicznego stylu jazdy. W oparciu o rezultaty uzyskane podczas testów drogowych firma będzie również postrzegać użycie w swej działalności biznesowej lekkich pojazdów użytkowych z napędem elektrycznym jako element strategii, której celem jest uczynienie pojazdów komercyjnych bardziej przyjaznymi środowisku naturalnemu.

5/5 - (5 votes)

Data publikacji: 22 października, 2010

Autor:

5/5 - (5 votes)

Tagi:

Komentarze


Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły