Nowe dźwigi firmy Böcker

Fot. 2. Żuraw AK 46/6000 to najmocniejszy dźwig aluminiowy montowanym na samochodzie ciężarowym o masie 18 lub 26 t. Fot.: Böcker Maschinenwerke, Werne
Fot. 2. Żuraw AK 46/6000 to najmocniejszy dźwig aluminiowy montowanym na samochodzie ciężarowym o masie 18 lub 26 t. Fot.: Böcker Maschinenwerke, Werne 

Firma Böcker Maschinenwerke, która od ponad 25 lat projektuje urządzenia dźwigowe o dużej wydajności, zaprezentowała cztery nowe maszyny. Są to dwa dźwigi samochodowe (AK 37/4000, AK 46/6000) oraz dwa dźwigi naczepowe (AHK 36/2400, AHK 30/1500 KS).

Dźwigi samochodowe

Fot. 1. Dźwig AK 37/4000 o maksymalnej długości wysuwu 37 m. Fot.: Böcker Maschinenwerke, Werne
Fot. 1. Dźwig AK 37/4000 o maksymalnej długości wysuwu 37 m. Fot.: Böcker Maschinenwerke, Werne

W zakresie dźwigów, montowanych na pojazdach MAN lub Mercedes, warto zwrócić uwagę na model AK 37/4000 o maksymalnej długości wysuwu 37 m. Jego najważniejszą zaletą jest wydajność, dzięki czemu maszyna w funkcji rozładunku może transportować obciążenie o masie 4 t. Istotna jest nowa konstrukcja masztu hybrydowego wykonanego ze specjalnych profili stalowych i aluminiowych. Tym sposobem przy obciążeniu 250 kg uzyskuje się bezpieczny zasięg na odległość do 27 m.
Nowością w ofercie firmy Böcker jest również żuraw AK 46/6000 będący najmocniejszym dźwigiem aluminiowym montowanym na samochodzie ciężarowym o masie 18 t lub 26 t. Napęd dodatkowy PTO ulega mniejszemu zużyciu w odniesieniu do oddzielnych agregatów dodatkowych. Oprócz tego można wykonywać precyzyjne prace z obciążeniem o masie do 6 ton. Ważny jest nie tylko znaczny zakres roboczy ale również większy maksymalny udźwig w porównaniu z poprzednimi modelami. Kluczową rolę odgrywa wysoki poziom wydajności w trudnych warunkach oraz przy podnoszeniu na wysokość do 46 m.
Żuraw AK 46/6000 firmy Böcker przy udźwigu masy 250 kg ma zasięg 39,3 m, z kolei przy podnoszeniu 1 tony zasięg to 26 m.
Warto zwrócić uwagę na wyposażenie dodatkowe w postaci wysięgnika wypadkowego z teleskopami hydraulicznymi, zwiększającego uniwersalność maszyny.

Dźwigi naczepowe

W zakresie dźwigów naczepowych firmy Böcker interesujące rozwiązanie stanowią maszyny AHK 36/2400 i AHK 30/1500 KS.
Dźwig AHK 36/2400 ma maksymalny udźwig 2,4 t przy długości wysuwu 36 m. Warto zwrócić uwagę na wbudowany cylinder hydrauliczny zapewniający wsuwanie i wysuwanie teleskopowe masztu bez szarpnięć. Zasięg dźwigu przy obciążeniu 250 kg wynosi 23 m. Jako wyposażenie dodatkowe można zastosować kosz roboczy.
Z kolei w modelu AHK 30/1500 KS przewidziano maksymalny udźwig 1,5 t, maksymalną długość wysuwu 30 m oraz zasięg boczny 21 m (przy obciążeniu 250 kg).
Jako zalety dźwigów naczepowych firmy Böcker należy wymienić stabilność podczas jazdy i manewrowania. Właściwość w tym zakresie, w połączeniu z optymalnym rozkładem obciążenia na podłożu, uzyskano dzięki zastosowaniu podwójnego podwozia.
Modele AHK 36/2400 i AHK 30/1500 KS bardzo dobrze sprawdzają się w miejscach, gdzie ilość przestrzeni jest ograniczona. Istotną rolę odgrywa technika podpór składanych i obrotowych. Nierówności do 50 cm i przeszkody są bez problemu niwelowane. Podporami steruje się za pomocą pilota. Ważny jest przy tym automatyczny system poziomowania. Dyszel obrotowy zapewnia zmniejszenie długości całkowitej podczas manewrowania lub rozstawiania. Oba modele mają napęd pozwalający na manewrowanie z możliwością pokonywania wzniesień do 25%.

Sterowanie

Fot. 3. Nowe sterowanie radiowe z kolorowym wyświetlaczem zapewnia optymalny przegląd wszystkich funkcji i umożliwia prezentację na wyświetlaczu widoku z czterech kamer radiowych.
Fot. 3. Nowe sterowanie radiowe z kolorowym wyświetlaczem zapewnia optymalny przegląd wszystkich funkcji i umożliwia prezentację na wyświetlaczu widoku z czterech kamer radiowych.

Firma Böcker w nowych dźwigach zastosowała sterowanie bazujące na sterowniku PLC. Zapewnia on m.in. realizowanie funkcji automatycznego poziomowania podpór przy rozstawianiu żurawia. Oprócz tego sterownik PLC nadzoruje pracę ogranicznika kąta obrotu i prostowania zestawu masztowego.
Inteligentny układ sterowania w sposób automatyczny udostępnia maksymalny obszar roboczy ustalany w oparciu o ustawienie czterech zmiennych podpór oraz aktualnej masy. W efekcie zapewniono bezpieczeństwo i optymalne wykorzystanie obszaru roboczego.
Obsługa maszyn bazuje na nowym układzie sterowania radiowego z wyświetlaczem pełnoekranowym. Ponadto układ zawiera cztery kamery radiowe, dzięki którym operator ma bardzo dobrą widoczność miejsca pracy.

Podsumowanie

Dźwigi samochodowe firmy Böcker cechuje niewielki konstrukcyjny promień zachodzenia podczas obrotu. W efekcie zyskuje się bezpieczne użytkowanie przy podparciu z jednej strony i w ruchu drogowym. Dźwigi samochodowe mogą być używane jako platformy robocze z obrotowym koszem roboczym. Przezbrojenie, trwające zaledwie kilka minut i nie wymagające użycia narzędzi, zapewniono dzięki systemowi EasyLock.
Z kolei dźwigi na naczepach (AHK 36/2400 i AHK 30/1500 KS) bardzo dobrze sprawdzają się w miejscach, gdzie ilość przestrzeni jest ograniczona. Istotną rolę odgrywa technika podpór składanych i obrotowych.
Na etapie wyboru żurawia firmy Böcker należy wziąć pod uwagę m.in. parametry takie jak długość wysuwu, maksymalny udźwig oraz wydajność.

Więcej informacji o nowych modelach można uzyskać w grupie Böcker w Werne telefonicznie (00 49 2389/7989-218) lub e-mailowo (info@boecker-group.com).
Więcej na www.bocker.pl


Nowe dźwigi firmy Böcker
Oceń artykuł


dołącz do dyskusji

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Zobacz także