Nowy Ford Ranger – silniki
Pod maską nowego Rangera znajdą się nowe silniki, które mają sprawdzać się w zróżnicowanych warunkach eksploatacyjnych. To czterocylindrowy diesel Duratorq o pojemności 2,2 litra i mocy 150 KM lub 125 KM oraz pięciocylindrowa jednostka Duratorq o pojemności 3,2 litra i mocy 200 KM.
Ford Ranger jest dostępny w wersji z napędem na dwa lub cztery koła oraz z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną. Wszystkie silniki spełniają najbardziej rygorystyczne normy emisji obowiązujące na całym świecie, łącznie z Euro V.
Silnik | 2.2L Duratorq TDCi 125 KM | 2.2L Duratorq TDCi 150 KM | 3.2L Duratorq TDCi 200 KM |
Pojemność skokowa (cm3) | 2198 | 2198 | 3198 |
Paliwo | Diesel | Diesel | Diesel |
Moc maksymalna (KM) | 125 | 150 | 200 |
Przy obrotach (obr./min.) | 3700 | 3700 | 3000 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) | 320 | 375 | 470 |
Przy obrotach (obr./min.) | 1500-2500 | 1500-2500 | 1500-2750 |
Cylindry | 4 w rzędzie | 4 w rzędzie | 5 w rzędzie |
Turbodoładowanie | Turbosprężarka o stałej geometrii | Turbosprężarka o zmiennej geometrii z czujnikiem położenia | Turbosprężarka o zmiennej geometrii z czujnikiem położenia |
Wtrysk paliwa | Układ common-rail | Układ common-rail | Układ common-rail |
Sprzęgło | Sterowane hydraulicznie sprzęgło samonastawne z dwumasowym kołem zamachowym | Sterowane hydraulicznie sprzęgło samonastawne z dwumasowym kołem zamachowym | Sterowane hydraulicznie sprzęgło samonastawne z dwumasowym kołem zamachowym |
Skrzynia rozdzielcza 4×4 | Dwa przełożenia, dźwignia po prawej stronie, pojedynczy offset, aluminiowa skrzynia rozdzielcza z możliwością przełączania podczas jazdy | Dwa przełożenia, dźwignia po prawej stronie, pojedynczy offset, aluminiowa skrzynia rozdzielcza z możliwością przełączania podczas jazdy | Dwa przełożenia, dźwignia po prawej stronie, pojedynczy offset, aluminiowa skrzynia rozdzielcza z możliwością przełączania podczas jazdy |
Komentarze