Oszczędne silniki w Renault Kangoo Express
Na Salonie Samochodowym w Genewie Renault prezentuje Kangoo Express z najnowszym silnikiem wysokoprężnym – dCi o mocy 90 KM. Dzięki tej jednostce, opracowanej na bazie mocniejszego silnika, Kangoo ma być najoszczędniejszym pojazdem w swojej klasie, zarówno w wersji osobowej jak i użytkowej.
Renault twierdzi, że nowa jednostka zawiera w sobie kwintesencję najnowszych technologii. Kangoo wyposażone w silnik Energy dCi 90 lub 75 wykazywać się ma rekordowo niskim zużyciem paliwa, wynoszącym zaledwie 4,4 l/100 km i emisją CO2 na poziomie 115 g/km. Te dwa silniki mają pozwolić zatem znacząco obniżyć koszty codziennego użytkowania pojazdu.
Prócz zdecydowanej obniżki kosztów paliwa (-16%, tj. 0,8 l/100km), zwiększono także przebiegu między wymianami oleju (z 30.000 km do 40.000 km/2 lata), co także będzie plasować Kangoo w czołówce pod tym względem.
Silniki 1.5 dCi 90 i 75 zostały odpowiednio zmodyfikowane poprzez zastosowanie najnowszych technologicznych rozwiązań przejętych z silnika Energy dCi 110, oferowanego już wcześniej w modelach Mégane i Scénic. Energy dCi 75 i 90 stanowią kwintesencję zaawansowanych technologii, z których część jest bezpośrednim owocem bogatego doświadczenia Renault w Formule 1.
Powłoki diamentopodobne DLC (Diamond-Like Carbon), pokrywające na przykład popychacze wałka rozrządu, są od wielu lat stosowane w samochodach wyścigowych. Tego rodzaju obróbka powierzchniowa nadaje im właściwości mechaniczne powodujące znaczne obniżenie oporów tarcia i zwiększenie efektywności energetycznej silnika, a w rezultacie zwiększenie osiągów i obniżenie zużycia paliwa. Nowe silniki wysokoprężne są również wyposażone w układ odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania (Energy Smart Management) oraz układ Stop & Start najnowszej generacji.
Co do osiągów, w wersji 90-konnej wysoki moment obrotowy 200 Nm dostępny jest już od 1.750 obr./min. Natomiast Energy dCi 75 rozwija moc 75 KM i dysponuje momentem 180 Nm, również dostępnym od 1 750 obr./min.
Kiedy nowy silnik dostępny będzie w polskiej ofercie Kangoo, tego na razie nie wiemy.
W poprzedniej firmie przez kilkanaście miesięcy jezdziłem Renault Kangoo z silnikiem diesla. Rzeczywiście przy rozsądnej eksploatacji spalanie było niskie. Owszem przy silnych mrozach był czasem kłopot z rozruchem, ale generalnie zawsze odpalał i był w miarę oszczędny. Odszedłem z firmy ale nadal widzę, iż auto jeżdzi. Czyli silnik jest dobrą konstrukcją.