Personalizacja domu marzeń

Blachodachówka German Simetric - precyzja i klasyczny wygląd, fot. Blachotrapez.
Blachodachówka German Simetric - precyzja i klasyczny wygląd, fot. Blachotrapez. 

Pełna orientacja na klienta oznacza dla nas umiejętne wsłuchiwanie się w jego potrzeby oraz uwarunkowania, które pozwalają nam dostarczać w pełni spersonalizowaną ofertę. Dla nas najważniejsza jest wartość, którą zyskuje klient, czyli m.in. koszt jaki poniesie, wygoda nabycia produktu i pełen komfort na każdym etapie kontaktu z marką – mówi Rafał Michalski, Prezes Zarządu Blachotrapez.

Chęć wyróżnienia się z tłumu, staje się coraz bardziej powszechna. Dążenie do personalizacji posiadanych dóbr widoczne jest zarówno w wyborze codziennych produktów, jak i tych związanych z długoterminową inwestycją. Przykładem może być budowa domu w systemie gospodarczym. Inaczej niż w przypadku zakupu gotowego domu od dewelopera, to inwestor indywidualny decyduje o materiałach, które zostaną wykorzystane do jego budowy. We współpracy z fachowcami ma także wpływ na jego pełną personalizację i większą pewność, że będzie on domem jego marzeń. Aby ten scenariusz się sprawdził, nie tylko producenci, ale również  dystrybutorzy i doradcy – w tym dekarze – powinni być konsekwentni w realizacji strategii opartej o oczekiwania kontrahentów.

Wybieram świadomie

W branży pokryć dachowych dominuje głównie tradycyjny model nabycia o wypracowanej ścieżce: produkt, cena, promocja, dystrybucja. Czy jednak tego docelowo oczekują klienci? Jak wynika z dostępnych danych KPMG za 2017r. – rzeczywistość wygląda nieco inaczej. Dla dzisiejszych konsumentów głównymi priorytetami decydującymi o wyborze marki są: wiarygodność oraz szybka i skuteczna obsługa klienta, rozwiązująca ewentualne problemy. To wiele mówi o zmianie w sposobie nabywania dóbr. Na znaczeniu zyskuje jakość produktu oraz obsługa w całym procesie – przed i posprzedażowym. Wyższa cena nie jest już czynnikiem negatywnym. Blisko 40% Polaków wybiera sprzedawcę, kierując się motywacjami pozacenowymi. Bierze się to ze świadomości nabywców, którzy dokładnie wiedzą, że chcąc wymagać i mieć najwyższą gwarantowaną jakość – zapłacą więcej. Dzisiejsi producenci powinni żywo interesować się potrzebami klientów, również na etapie wykonawczym. Tworzy to indywidualne i trwałe relacje postrzegane bardziej jako proces, na który można cały czas wpływać i go udoskonalać. To jednak wymaga od producentów pokryć dachowych rozszerzenia własnych działań.

– Proszę zwrócić uwagę, na czym dzisiaj koncentruje się firma Blachotrapez. Polecamy produkty, ale poprzez wartości jakie mogą one przynieść naszym klientom. Unikamy czysto produktowego podejścia, wolimy myśleć o sprzedaży w perspektywie indywidualnego doboru. Przykładowo niedawno zwiększyliśmy gwarancję swoich produktów. Mając do dyspozycji aż 6 powłok z gwarancją przekraczającą 35 lat, jako jedyni na rynku dajemy klientowi największy wybór. Wówczas korzystając z różnych segmentów kosztowych i jakościowych, ma on pewną dowolność komponowania własnego rozwiązania wpisującego się w osobiste oczekiwania i portfel – mówi Rafał Michalski, Prezes Zarządu.

Wsparcie w działaniu

Korzystając z rozwiązań deweloperskich, klient ma stosunkowo ograniczoną wygodę nabycia. W propozycjach indywidualnych, można bardziej skupić się na wygodnych i nowych sposobach dotarcia do niego. Oczywiście doradcy techniczni i dekarze są tu nieodzowni.
– Znam takie przypadki, kiedy dekarz okazywał się wsparciem, ale już nie na samym początku budowy dachu, tylko na zaawansowanym etapie wykonania. Dobrze wyedukowany klient był dla niego równorzędnym partnerem w rozmowie. Proszę sobie wyobrazić jaki komfort pracy miał wówczas ten dekarz: wymiana opinii i brak powierzchowności w  konsultacji. Klient poszukujący jest gotowy na zmiany, ma otwarty umysł na nowe rozwiązania i nie godzi się na cokolwiek. Właśnie na tym nam zależy. Wtedy jesteśmy tak blisko jego wyboru i decyzji, jak tylko możemy. Dlatego rekomendujemy takie podejście i dbamy o pogłębianie wiedzy naszych doradców. Blachotrapez posiada w swoich szeregach ponad 300 doradców technicznych, którzy stanowią silne ramię wsparcia dla każdego klienta. Naszym celem jest zwiększanie jego świadomości w obszarze pokryć dachowych i spersonalizowanych możliwości ich zastosowania – komentuje Krzysztof Maraszek, Dyrektor Działu Marketingu w Blachotrapez.

Zawsze na miejscu

Budowanie pozytywnych doświadczeń związanych z marką odbywa się wielopłaszczyznowo. Oprócz wspomnianej wiarygodności, dla klientów liczy się wygoda nabycia pożądanego towaru – dostępność oraz bezproblemowa obsługa związana z jego dostarczeniem. Podążając tym tropem producenci stale rozbudowują swoje sieci dystrybucyjne. Tylko w I półroczu 2018 r. zasób powierzchni magazynowych i przemysłowych wzrósł do 13 mln m², a co się z tym wiąże, także zaplecze transportowe pozwalające na dostarczenie towaru do każdego miejsca. Firmy muszą reagować na te wzrosty. – Elastyczność na zmiany, zapewnienie ciągłego łańcucha dostaw i rozwijanie sieci sprzedaży – to pierwszy krok do wysokiej dostępności naszych produktów. Aktualnie Blachotrapez posiada w swojej flocie 400 samochodów, nasze produkty dostępne są w całej Polsce, w ponad 400 punktach handlowych, a wraz z wymaganiami rosną nasze ambicje na więcej – podsumowuje Rafał Michalski, Prezes Zarządu.

Blachodachówka Tysenia - nowoczesny i minimalistyczny wzór, fot. Blachotrapez.
Blachodachówka Tysenia – nowoczesny i minimalistyczny wzór, fot. Blachotrapez.

Dzisiejsi konsumenci, głównie ze względu na szeroki dostęp do informacji, są dużo bardziej świadomi. Porównują dostępne oferty firm nie tylko pod względem ceny, ale również wyjątkowej obsługi, darmowego transportu czy gwarancji o korzystnych warunkach. Należy jednak pamiętać, że mimo dużych możliwości dotarcia do specjalistycznej wiedzy o produktach, klienci zawsze będą oczekiwali i potrzebowali wsparcia wykwalifikowanego fachowca. Producent, który chce być wiarygodny, stać się bliskim partnerem w realizacjach klientów, powinien przewidywać potrzeby i wpisać je na stałe w ściśle określone działania wewnętrzne firmy. W efekcie końcowym pozwoli to zapewnić najwyższy poziom obsługi na każdym etapie współpracy i zbudować trwałe, wartościowe relacje z powracającym konsumentem.

 

Data utworzenia: 17.10.2018


Komentarze

  • odmieniec napisał(a):

    Spersonalizowany, odbiegający od typowości i standardów dom potrafi przykuć uwagę osób postronnych. Żyjemy w świecie mało urozmaiconym, w którym obracamy się wokół podobnych samochodów, domów i ich wyposażenia, ubiorów itp. Dlatego każde niespotykane rozwiązanie zwraca na siebie uwagę. Będziemy dumni mieszkając w domu, który wzbudza swoimi indywidualnymi rozwiązaniami podziw wśród innych. A jeśli w parze z tym idzie wysoka jakość i trwałość materiałów użytych do jego budowy możemy być dumni i jednocześnie bezpieczni mieszkając w nim.

  • Kolka napisał(a):

    Dobre podejście. Gdy budujemy dom to nie na rok czy dwa ale zazwyczaj na prawie całe życie, więc cena jest tu rzeczą drugorzędną, dla mnie dużo ważniejsza jest jakość. Niestety wykończając teraz dom widzę, że wszędzie polecają rzeczy najtańsze i muszę ciągle tłumaczyć, że ja chcę dobre, a nie tanie.

dołącz do dyskusji

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Podobne artykuły