Subtelny urok dworku

Siedziba firmy w stylu willi z okresu międzywojennego
Siedziba firmy w stylu willi z okresu międzywojennego 

Każda firma, budując swoją siedzibę chce, by sam budynek już oddawał charakter przedsiębiorstwa. A cóż dopiero mówić o firmie, której działalność również opiera się na projektowaniu i budowie domów. Wtedy dopiero powstaje budynek idealny, wzorcowy, pokazujący bogatą gamę możliwości realizacji, podkreślonych użyciem materiałów o ciekawej fakturze i najwyższej jakości.

Siedziba firmy Promopack jest przykładem konstrukcji łączącej elementy drewniane z cegłą. To swoista wizytówka firmy, do której zaprasza się klientów i odbywa spotkania z partnerami. Dzięki niej klienci od pierwszych chwil mogą poznać możliwości projektowe oraz dopytać o poszczególne elementy. Umiejscowienie obiektu na Pomorzu zainspirowało architektów firmy do zaczerpnięcia z doświadczeń projektantów okresu międzywojennego. Budynek, bowiem swą konstrukcją nawiązuje do starooliwskich willi z lat 30, o konstrukcji ryglowej tzw. „muru pruskiego”.

Willowy biurowiec

Siedziba firmy Promopack jest całkowicie nową konstrukcją. Parterowy budynek z poddaszem użytkowym zbudowano na działce, której rozmiary pozwoliły zaprojektować wejście od strony północnej, a przestronny, reprezentacyjny salon, nad którym znajduje się antresola – od strony południowej. Dzięki takiej lokalizacji, gra słonecznego światła wydobywa z konstrukcji jej dyskretny urok, trwałość oraz koloryt przeszłości. Ważną część budynku stanowią również taras, weranda i wielopołaciowy dach z wkomponowanymi wykuszami i półokrągłymi lukarnami, układające się w estetyczną linię i podkreślające „pruski” styl oraz charakter budowli.

Kolory Północy

Siedziba firmy w stylu willi z okresu międzywojennego

Kolor dachówki i cegieł elewacyjnych również podkreślają wpływy okolicy i historii na charakter budynku. Karpiówka Koramic w kolorze naturalnej czerwieni, o pięknej, nasyconej, ceglastej barwie idealnie komponuje się z czerwienią okolicznych dachów, krytych starą, często jeszcze niemiecką dachówką. „Dodatkowo Karpiówka Koramic ma w sobie to „coś”, co najbardziej odpowiada naszemu założeniu konstrukcyjnemu. Przy tym jest bardzo elegancka i odporna na warunki pogodowe”- zachwala p. Łukasz Górczak, wiceprezes firmy Promopack. Natomiast brązowo-oliwkowa elewacja wykonana z płytek elewacyjnych Terca Gandawa z kolekcji Architektura, zachwyca niepowtarzalnym, nieregularnym kształtem, indywidualnością i bogactwem faktury. Eleganckiej i harmonijnej całości dopełnia połączenie dwóch modeli klinkieru brukowego Terca, gdzie spokojniejszy, czerwono-brązowy bruk Holstein rozświetla płomieniowany czerwono-brązowy kolor Flaminga. Nieregularne przebarwienia, gra kolorów, zmienność uzależniona od światła przeplatają się ze sobą niby przypadkowo, ale harmonijnie, nadając budowli unikalny charakter.

Siedziba firmy w stylu willi z okresu międzywojennego

Obiekt: Biuro Handlowe firmy Promopack Sp. z o.o., Miszewko k/Gdańska, www.promopack.pl Projekt: Biuro projektowe firmy Promopack Sp. z o. o. Wykonawca dachu: firma Promopack Sp. z o. o. Dachówka ceramiczna: Koramic Karpiówka, naturalna czerwień

Data utworzenia: 08.05.2013


Komentarze

  • Marta napisał(a):

    Każdej firmie przyda się taki wzorcowy budynek, który pokaże jej możliwości już na pierwszy rzut oka. Połączenie stylów wyszło całkiem nieźle. Całość wygląda bardzo ciekawie.

  • Wiktor napisał(a):

    Ciekawa propozycja siedziby firmy. Stylizacja lat 30 ubiegłego wieku, dachówka ceramiczna Koramic Karpiówka w kolorze naturalna czerwień, ciekawe płytki elewacyjne powodują że chce się tam wejść i zobaczyć wnętrze. Dobra lokalizacja względem słońca oferuje efekt gry światłem - świetne rozwiązanie. W sumie to chyba raczej wolałbym tu mieć dom mieszkalny - choć brak tutaj zieleni. Ale mimo wszystko super pomysł.

dołącz do dyskusji

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Podobne artykuły