Na rynku

Badania Mystery Shopping wyłonią najlepszych dystrybutorów materiałów budowlanych w Polsce

11 marca b.r. podczas Międzynarodowych Targów Budownictwa Budma zostaną wręczone tytuły Dystrybutora Roku 2014. Ranking dystrybutorów materiałów budowlanych oparty jest o badania Tajemniczego Klienta przeprowadzane przez niezależnych Audytorów ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku.

Ideą badania przeprowadzanego techniką Mystery Shopping jest przyjęcie przez ankietera roli klienta. To forma monitorowania jakości działania punktów usługowych/dystrybucyjnych. Zaletą tego typu badań jest prowadzenie obserwacji w naturalnym środowisku, a dokonywana ocena dotyczy całego procesu sprzedażowego/usługowego, nie zaś wyłącznie jej wyniku. Badanie prowadzone przez audytora polega na skrupulatnej obserwacji pracowników z punktu widzenia konsumenta. Obserwator wciela się w rolę zwykłego klienta i wykonuje, założone scenariuszem badawczym, zadanie.

Program wyłaniający liderów dystrybutorów materiałów budowlanych został stworzony aby wspomóc proces sprzedażowy i wyjść naprzeciw potrzebom obu stronom rynku – sprzedawcom i konsumentom. Do Rankingu mogą przystąpić te firmy dystrybucyjne, które działają na polskim rynku.

Na program składa się:

• Symulacja procesu zakupowego i zebranie danych nt. jakości obsługi klienta w punkcie handlowym
• Opracowanie raportu dla każdego dystrybutora, zawierającego analizę dobrych i złych stron obsługi klienta oraz kierunki zmian
• Rangowanie dystrybutorów oraz przyznanie nagród i wyróżnień w danym segmencie rynku i poszczególnych kategoriach podczas uroczystej gali na Międzynarodowych Targach Budownictwa BUDMA w marcu 2014
• Szeroko zakrojona kampania informacyjna na temat wyników badania

Kategorie rankingowe oraz elementy, które podlegają badaniu
Kategoria rankingowa Ocenie podczas audytów podlegać będą m.in.:
Najlepszy doradca Kontakt z pracownikiem – powitanie pożegnanie, zachowanie, wiedza i kompetencje, przedstawienie oferty, sposób komunikowania się (zrozumiały język), fakt badania potrzeb klienta.
Najlepsza jakość obsługi Zachowanie pracownika, uprzejmość, wiedza i kompetencje, przedstawienie oferty, sposób komunikowania się (zrozumiały język), badanie potrzeb klienta, udzielanie informacji, reakcja na zapytania, czas oczekiwania na zamówienie w przypadku braku towaru, możliwość dowozu towaru pod wskazany adres, dostępność materiałów i folderów, ekspozycji.
Szeroka oferta Dostępność produktów różnych marek, ekspozycja produktów (kolorników, wzorników), widoczność cen lub udzielenie o nich informacji, oznakowanie produktów, oferowanie rozwiązań, dostępność materiałów informacyjno-promocyjnych.
Przyjazna placówka Oznakowanie punktu (wewnątrz i na zewnątrz), dostępność materiałów informacyjno-promocyjnych, dostępność pracowników, punktu informacyjnego, kasy, oznakowanie promocyjnych produktów, parking, możliwość zakupów przez osoby niepełnosprawne.
Najszybsza obsługa Szybkość reakcji na wizytę lub zapytanie klienta, czas oczekiwania na zamówienie w przypadku braku towaru, termin dostawy, kontakt wzrokowy.

Szczegóły programu na stronie rankingmarekbudowlanych.pl.

Informacji udzielają:
Joanna Florczak-Czujwid, tel. + 48 (24) 355 77 80, e-mail:j.florczak@asm-poland.com.pl;
Elżbieta Czerniec, tel. +48 (24) 355 77 95, e-mail: e.czerniec@asm-poland.com.pl.

Badania Mystery Shopping wyłonią najlepszych dystrybutorów materiałów budowlanych w Polsce

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.
99-301 Kutno, Ul. Grunwaldzka 5
Tel.: +48 (24) 355 77 00;
Faks +48 (24) 355 77 01/03
E-mail: sekretariat@asm-poland.com.pl
asm-poland.com.pl

5/5 - (3 votes)

Data publikacji: 28 lutego, 2014

Autor:

5/5 - (3 votes)


Komentarze


Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły