Na rynku

Bogatsza oferta marki Matizol

Grupa Selena – holding spółek prowadzących produkcję i dystrybucję chemii budowlanej na całym świecie – rozwija ofertę asortymentową marki Matizol, skierowaną do deweloperów i klientów instytucjonalnych. W kwietniu na polskim rynku pojawiły się innowacyjne papy do dachów płaskich z linii SUPER MONTAŻ – sygnowane nowym logo. Do końca 2011 roku w ofercie mają znaleźć się kolejne produkty.

Grupa Selena jest właścicielem 100% akcji w Przedsiębiorstwie Materiałów Izolacyjnych „IZOLACJA – MATIZOL” SA od marca 2010 roku. Przejęcie jednego z najstarszych producentów wyrobów papowych w Polsce umożliwiło Selenie rozszerzenie oferty asortymentowej o wyroby dekarskie oraz rozwiązania przeznaczone dla budownictwa obiektowego. Zgodnie z przyjętą przez Grupę strategią rozwoju Matizolu, do oferty i sieci dystrybucji na rynku krajowym Seleny wdrażane są produkty przejętego przedsiębiorstwa. W dalszej kolejności, pojawią się one również na rynkach zagranicznych. Ponadto, Grupa Selena modernizuje zakłady Matizolu i systematycznie zwiększa ich moce produkcyjne.

„Włączenie w 2010 roku Matizolu w struktury Seleny zapewniło nam nowe kompetencje produkcyjne oraz rozbudowę wachlarza oferowanych produktów o nowy asortyment. Konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię związaną z integracją przejętej spółki i dostosowaniem jej do standardów Grupy Selena. Bardziej nowoczesny wizerunek i nowe produkty w ofercie przedsiębiorstwa umocnią pozycję Matizolu i przyczynią się do zwiększenia obrotów” – powiedział Krzysztof Domarecki, prezes zarządu Selena FM SA – spółki kierującej działalnością Grupy.

Matizol to obecnie jedna z kluczowych marek Grupy Selena. Obejmuje ona szeroką gamę produktów do hydroizolacji dachów oraz fundamentów. W skład nowej linii SUPER MONETAŻ wchodzą zgrzewalne profilowane papy, zapewniające zwiększoną trwałość pokrycia dachowego i niższą emisję CO2 do środowiska. Do końca 2011 roku na polskim rynku pojawią się również zgrzewalne papy, modyfikowane elastomerem SBS. Spółka Matizol posiada obecnie dwa własne zakłady produkcyjne: w Chełmży i Gorlicach. Przychody spółki w 2010 roku wyniosły 70 mln zł.

Nowa identyfikacja wizualna Matizolu zadebiutowała podczas konferencji prasowej związanej ze sponsorowaniem przez firmę pierwszoligowej drużyny koszykarskiej, która przyjęła nazwę Matizol Lider Pruszków.

W I kwartale 2011 roku Grupa Selena osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 170 mln zł, co oznacza wzrost o 29% w stosunku do analogicznego okresu roku 2010. Selena podtrzymuje deklarację o wypłacie dywidendy za rok 2010 w wysokości 0,32 zł za akcję spółki. Do końca 2011 roku Grupa ma nadzieję na 15% wzrost sprzedaży.

Priorytetem Grupy Selena na najbliższe trzy kwartały 2011 roku jest rozwój organiczny. Spółka nie zamierza zrezygnować z przejmowania nowych podmiotów o rozsądnych wycenach. W kręgu zainteresowania Seleny stale znajdują się firmy z branży materiałów budowlanych, oferujące produkty komplementarne względem oferty Grupy, działające na rynkach Europy i Azji, o obrotach rzędu od kilku do kilkudziesięciu milionów euro. Źródłem finansowania ewentualnych akwizycji będą środki własne oraz kapitał dłużny.

4.8/5 - (5 votes)

Data publikacji: 20 stycznia, 2013

Autor:

4.8/5 - (5 votes)


Komentarze


Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły