Windy, dźwigi i wciągarki dekarskie

Chciałbym kupić żuraw ciesielsko-dekarski, co by Państwo polecili?

To pytanie doradcy sprzedażowi firmy Lift-Polska – wyłącznego autoryzowanego przedstawiciela żurawi i maszyn marki Klaas w Polsce – słyszą najczęściej. Zatem jak faktycznie wygląda właściwe doradztwo w zakresie zakupu żurawia i jak prawidłowo dobrać żuraw do indywidualnych potrzeb klienta? Na to pytanie postaramy się pokrótce odpowiedzieć na przykładzie modeli żurawi na przyczepie Klaas K280, K21-30 oraz żurawia na samochodzie ciężarowym Klaas K700, dopasowując każdy z modeli żurawi do charakterystyki prac prowadzonych przez przykładową firmę.

Prowadzę firmę z jedną załogą i pracujemy głównie przy budowie oraz renowacji domów jednorodzinnych lub domów w niewysokiej zabudowie szeregowej.

W tym przypadku, ze względu na brak konieczności wysokiej mobilność żurawia (jedna załoga), jak i wygórowanych parametrów podnoszenia, modelem, który w zupełności sprosta zadaniom w firmie, jest żuraw na przyczepie Klaas K280, czyli następcą niezwykle popularnego modelu K17-24 TSR. Żuraw ten osiąga maksymalną wysokość 27 metrów z całkowicie wysuniętym wysięgnikiem i dźwiga ładunek o wadze 250 kg na wysokość niemal 15 metrów przy promieniu zasięgu 18,5 metra, zaś dla maksymalnego ładunku 800 kg jest to odpowiednio 19 i 6,50 m. Wszystko to maszyna uzyskuje przy rozstawie podpór w układzie H, wynoszącym od 2,9 do 4,9 metra. Ogromną zaletą tego modelu, która w dużej mierze decyduje o jego dużej popularności, jest jego waga własna wynosząca jedynie 2,8 tony, co jest o 0,7 tony mniej niż wszystkie pozostałe żurawie na przyczepach z oferty Klaas. Niższa masa własna oznacza mniejsze wymagania co do samochodu ciągnącego.

Żuraw na przyczepie Klaas K21-30 RS.
Żuraw na przyczepie Klaas K21-30 RS.

Prowadzę firmę z jedną załogą i pracujemy przy renowacji domów jednorodzinnych, wielorodzinnych lub domów w średniowysokiej zabudowie szeregowej.

W tej sytuacji, w związku z ponownym brakiem konieczności wysokiej mobilność żurawia (jedna załoga), ale jednak ze zwiększonym zapotrzebowaniem na parametry wysięgu, lepszym i pewniejszym wyborem byłby zakup żurawia na przyczepie Klaas K21-30 RS. Model K 21- -30 RS uniesie maks. ciężar 1500 kg na maks. wys. 22 m i odległość 4,5 m od środka wieńca obrotowego masztu, natomiast ładunek 250 kg na maks. wys. 17,5 m w odległości 21 m od środka wieńca obrotowego masztu. W wyposażeniu podstawowym tego modelu, tak jak w modelu K280, otrzymamy również hydrauliczny układ samojezdny, który umożliwia łatwe manewrowanie na ciasnych placach budów, ale też w bramach wjazdowych podwórzy kamienic. Kompaktowość konstrukcji zwiększa ponadto chowany dyszel. Ta funkcjonalność skraca całkowitą długość przyczepy z 9,25 metra do 7 metrów. Maksymalny rozstaw podpór (w układzie H) wynosi w przypadku K21-30 RS zaledwie 5,02 metra, zaś minimalny to 2,85 metra. Jak zawsze w przypadku sprzętu marki KLAAS, również i ten model oferuje sterowanie podstawowymi funkcjami z poziomu pilota. Żuraw ten to idealna propozycja dla użytkowników, którzy nie potrzebują opcji podestu roboczego, a przede wszystkim mocnego żurawia. Brak wspomnianego podestu roboczego przekłada się na bardzo atrakcyjną cenę K 21-30 RS, dzięki której ten model charakteryzuje się najlepszym stosunkiem ceny do oferowanych parametrów pracy samego żurawia.

Żuraw na samochodzie ciężarowym Klaas K700.
Żuraw na samochodzie ciężarowym Klaas K700.

Prowadzę firmę z dwoma lub więcej załogami i pracujemy przy renowacji domów jednorodzinnych, wielorodzinnych lub domów w średnio-wysokiej zabudowie szeregowej.

W przypadku większych firm regułą jest zapotrzebowanie na mobilności żurawia w firmie, a takie rozwiązanie może zapewnić w stopniu dostatecznym jedynie żuraw na samochodzie ciężarowym. A dokładnie model Klaas K700, którego charakteryzuje 34,5-metrowa wysokość haka i możliwość transportowania ładunków o maks. masie do 3 ton przy wysięgu do 5 metrów i wysokości do 8 metrów (standardowy udźwig roboczy to 1,6 tony). Żuraw może podnosić ładunek o masie 250 kg do 30 metrów wysięgu bocznego,, przy maksymalnej wysokości 10 metrów. DMC tego modelu to 7,5 tony. Parametry udźwigowe i wysięgowe to efekt rozwiązań konstrukcyjnych, zastosowanych w tym modelu. Maszyna wyposażona jest m.in. w podwójnie i zdalnie teleskopowany wierzchołek, który umożliwia pracę pod ciężarem 750 kg (zasięg 17 m i wysokość 13,5 m), a także pozwala wyjechać z podestem roboczym na wysokość roboczą sięgającą nawet 33 metry. K700 oferowany jest z napędem hybrydowym, co oznacza, że może być napędzany oddzielnym silnikiem elektrycznym 400 V zasilanym tanio z lokalnej sieci elektrycznej w miejscu pracy, nie emitując przy tym spalin i nadmiernego hałasu. Ten mobilny żuraw to wciąż dość kompaktowe wymiary, przez co doskonale sprawdza się na obszarach miejskich i tam, gdzie miejsca nie jest zbyt dużo. Wart uwagi jest fakt, że K700 skojarzony z samochodem ciężarowym Mitsubishi FUSO (koncern Daimler) ma wysokość przejazdową wynoszącą jedyne 3,20 m.

ModelK 280K 21-30 RSK 700
Maks. wys. haka25,5 m34,3 m34,5 m
Maks. udźwig0,8 t1,5 t1,6 t / 3,0 t
Masa całkowita2,8 t3,5 t< 7,49 t
Wysięg z 250 kg18,5 m21,0 m30,0 m
Wysięg z 500 kg11,5 m14,0 m24,0 m
Wysięg z 800 kg6,5 m9,5 m18,0 m
Wysięg z 1000 kg8,0 m14,0 m
Wysięg z 1500 kg4,5 m
Wysięg z 1600 kg6,0 m

Lift Polska
tel. 796 388 026
e-mail: biuro@lift-polska.pl
www.lift-polska.pl

4.9/5 - (7 votes)

Data publikacji: 2 października, 2021

Autor:

4.9/5 - (7 votes)


Komentarze


Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły