Na rynku

Energooszczędność w twoim domu

Edukacyjny projekt Energooszczędność w moim domu prowadzony jest po to, aby zwiększyć świadomość społeczną w zakresie rozwiązań, które podnoszą standard energetyczny domu i mieszkania. W ramach tej ciekawej inicjatywy można zapoznać są z korzyściami wynikającymi ze stosowania systemów zmniejszających zużycie energii.

Do kampanii należy wielu partnerów: NSG Group – właściciel marki Pilkington, ROCKWOOL, Skanska Residential Development Poland, VELUX, a także Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Polska Izba Gospodarcza Energii Odnawialnej, Stowarzyszenie Architektów Polskich. Ostatnio zaś dołączyli Pracodawcy RP, reprezentujący 7,5 tys. firm z wszystkich branż, największa organizacja ludzi biznesu w naszym kraju.

Co to za projekt?

Z przeprowadzonych badań wynika, że Polacy mają małą świadomość na temat korzyści ekonomicznych i środowiskowych, jakie wynikają z mieszkania w domach o niskim zapotrzebowaniu na energię. To ma istotny wpływ na rozwój budownictwa energooszczędnego w naszym kraju, gdyż niewiedza go hamuje. Problem jest poważny – przepisy unijne zobowiązują Polskę do sukcesywnego podnoszenia standardów energetycznych budynków. A od 2021 roku każdy nowy budynek będzie musiał wykazać się niemal zero energetycznym standardem, aby mógł uzyskać pozwolenie na użytkowanie.

Energooszczędność w twoim domu

Inicjatorzy projektu postanowili zintensyfikować działania, po to aby, każdy zainteresowany dowiedział się jak najwięcej o tym, co to znaczy energooszczędność budynku. W ich efekcie pojawiło się już kilkaset publikacji, w prasie i Internecie, przedstawiających korzyści z mieszkania w domach o niskim zapotrzebowaniu na energię. Prężnie też działa profil fejsbukowy Energooszczędność w moim domu, gdzie można znaleźć szczegółowe informacje i wiadomości z rynku.

Co to znaczy budować bardziej energooszczędnie?

To zazwyczaj proste rozwiązania, które należy wziąć pod uwagę już w procesie projektu domu. Należą do nich usytuowanie geograficzne, zwiększenie liczby okien o dobrych właściwościach izolacyjnych i wpuszczenie do domu większej ilości energii słonecznej. To wszystko sprzyja poprawie bilansu energetycznego budynku. Ale takich rozwiązań jest znacznie więcej i trzeba o nich mówić. I właśnie to jest przedmiotem kampanii Energooszczędność w moim domu, która jest prowadzona od początku 2013 roku. Patronat medialny nad kampanią sprawuje pięć instytucji związanych z ochroną środowiska i zielonym budownictwem: Polska Izba Gospodarcza Energii Odnawialnej, Green Cross Poland, Instytut na Rzecz Ekorozwoju, Stowarzyszenie Architektów Polskich i Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Miesiąc temu do inicjatywy dołączyła kolejna organizacja: Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej. Pomysłodawcą i wykonawcą projektu jest firma konsultingowa Effective Public Relations.

Energooszczędność w twoim domu

 

5/5 - (5 votes)

Data publikacji: 15 października, 2013

Autor:

5/5 - (5 votes)


Komentarze


Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  1. Grzegorz
    poniedziałek, 2 grudnia, 2019

    Po latach widać, że świadomość w zakresie energooszczędności bardzo wzrosła i ten trend ciągle rośnie. Projektanci, producenci, budowlańcy zmieniają poszczególne swoje procesy produkcji aby użytkownikom żyło się lepiej i ekologicznie. Wszystko dla ogólnego dobra wszystkich.

Podobne artykuły