Najlepsze auto dostawcze dla cieśli i dekarzy

gunar
Site Admin
Posty:234
Rejestracja:sob mar 13, 2010 2:22 pm
Najlepsze auto dostawcze dla cieśli i dekarzy

Post autor: gunar » sob lut 22, 2014 2:58 pm

Na naszym forum często padają pytania odnośnie wyboru sprzętu do cięcia i obróbki drewna. Ja chcę poruszyć temat transportu owych maszyn na teren budowy.
Osobiście z dostawczaków uznaję tylko niemieckie, dlatego też mam sprawdzonego Vw lt-35 sdi nigdy nic nie uległo awarii i kładę na niego 2 tony , ale jego największą wadą jest niska moc. Z deklarowanych 77 koni mechanicznych po około pół milionie zostało może ze 60. Nie ma tam również miejsc siedzących i jak glina robiła kipisz to trzeba było kombinować i być niemiłosiernie miłym i jakoś darowali zawsze mandat za jazdę bez pasów.
Chcę zwrócić uwagę też na Mb Sprinter 312 d którego mam od dwóch miesięcy. Posiada on 6 miejsc i pakę z półkami na protoole, silnik niezniszczalny 2,9 tdi o mocy 122 koni. Jest to najlepszy silnik jaki przed 2000 rokiem zrobił mercedes( nie cdi). Jazda takim busem to już nie żenada i jak trzeba dać po garze to da radę. Zapomniał bym tez o jego najlepszej cesze: z uwagi na konstrukcje silnika nie trzeba robić wymiany rozrządu. W elteku pękł mi kiedys pasek na postoju i trzeba było 3500 zł wyłożyć na blat u mechanika. Po 3 latach poszla pompa wody i abarot rozrząd 1850 zł(wspomniane komplikacje to efekt przegapienia przeze mnie wymian pasków rozrządu i wina mechanika i jego najtańszej pompy wody).

Chciałbym poznać opinie kolegów po fachu z tego forum. Nie musicie mieć takich aut jak ja, ale jestem zdania że stary niemiec bus jest lepszy niz nowy lub francuz .
Co wy na to???

:D :D :D :D

bracki88
Posty:64
Rejestracja:sob kwie 06, 2013 1:07 am

Post autor: bracki88 » sob lut 22, 2014 6:03 pm

My mamy Mercedesa Kaczkę. Przede wszystkim jego wadą jest moc, ale do przewożenia gratów i ludzi na budowę jest okej. Jest zarejestrowany na 7 osób. Jeśli chodzi o awaryjność, to 2 razy wymieniałem pompkę od sprzęgła i to by było na tyle, bo elementów eksploatacyjnych nie liczę. Najwięcej nim wiozłem 2 tony węgla :) Mam go od czerwca 2010 roku. Co robił wcześniej to nie wiem:P

Obrazek

gunar
Site Admin
Posty:234
Rejestracja:sob mar 13, 2010 2:22 pm

Post autor: gunar » ndz lut 23, 2014 10:56 am

A piły itp. wam nie mokną na deszczu na tej pace? Znoszenie codzienne gratów do składzika wyrabia mięśnie, ale kaczka jako auto ma też swoją pozytywną historię i da rady w ciesielstwie. Sam kiedyś oglądałem dwie kaczki blaszaki, ale jak odpaliłem je to postawiły zasłonę dymną jak na majdanie bo takie dobitę były.

bracki88
Posty:64
Rejestracja:sob kwie 06, 2013 1:07 am

Post autor: bracki88 » ndz lut 23, 2014 2:44 pm

Stąd nie widać, ale jest przykrywka z blachy na zawiasach mniej więcej do miejsca gdzie jest założony pas.

ADI
Posty:6
Rejestracja:wt kwie 09, 2013 9:28 pm

Post autor: ADI » sob mar 01, 2014 10:56 pm

Witam .
Podstawowe auto u mnie to LT 2,5 tdi 6 osobowy. drugie auto to kangoo dobre na małe montaże i łatwe do parkowania w mieście .

gunar
Site Admin
Posty:234
Rejestracja:sob mar 13, 2010 2:22 pm

Post autor: gunar » pn mar 03, 2014 8:28 pm

zarzuć fotką tego lt-ka uwielbiam lt-eki napisz jaki silnik, historię przebiegu itp

JARKO
Posty:129
Rejestracja:czw maja 30, 2013 7:03 pm
Lokalizacja:okolice Jedrzejowa

Post autor: JARKO » sob mar 29, 2014 9:41 pm

Byłem oglądać niedawno takiego lt ale gość mnie okłamał zrobił zdjęcia jakiemuś innemu i wstawił na tablice patrze dzwonie oferta trzeba zobaczyć okazało się że to nie ten lt i zamiast silnika 2,5tdi była jednostka sdi chyba myślał że się kupujący nie kapnie.Teraz chcę obejrzeć jakiegoś sprintera.Nie spieszę się myślę że coś się znajdzie

gunar
Site Admin
Posty:234
Rejestracja:sob mar 13, 2010 2:22 pm

Post autor: gunar » pn sty 12, 2015 5:38 pm

i jak tam zakup powiodlo ci sie

JARKO
Posty:129
Rejestracja:czw maja 30, 2013 7:03 pm
Lokalizacja:okolice Jedrzejowa

Post autor: JARKO » wt sty 13, 2015 11:32 pm

Jeszcze nie tak jak mówiłem nie mam pośpiechu teraz oglądam licytacje komornicze nawet

gunar
Site Admin
Posty:234
Rejestracja:sob mar 13, 2010 2:22 pm

Post autor: gunar » ndz sty 18, 2015 2:41 pm

ja ostatnio ogladam sprintery cdi maja one nawet 160km i mniej pala niz lt lub 312 stki.
Polecam tobie mercedesa max plus 6 miejsc

JARKO
Posty:129
Rejestracja:czw maja 30, 2013 7:03 pm
Lokalizacja:okolice Jedrzejowa

Post autor: JARKO » ndz sty 18, 2015 6:39 pm

Fajne są te sprinterki są jednak droższe od lt i nie chce doki cała paka wolna aby była i takiego maxa

gunar
Site Admin
Posty:234
Rejestracja:sob mar 13, 2010 2:22 pm

Post autor: gunar » pn sty 19, 2015 8:05 pm

tak drozsze, ale zadnych rozrzadow i masz spokoj lti merc to te same gnicie blacharki hehe

JARKO
Posty:129
Rejestracja:czw maja 30, 2013 7:03 pm
Lokalizacja:okolice Jedrzejowa

Post autor: JARKO » ndz sty 25, 2015 11:34 am

Ostatnio na licytacji był fiat dukato z 2010 za 12 tys. licytowałem i nagle przed końcem licytacji zniknął czyli ustawione to było

ODPOWIEDZ
cron