Początkujący !!!

Miejsce wymiany doświadczeń
naszdach
Posty:25
Rejestracja:ndz wrz 11, 2011 3:55 pm

Post autor: naszdach » wt wrz 27, 2011 7:43 pm

zacialem na czubku gradowych pod katem D czyli w moim przypadku 37.85 i wyszla szpara 1,cm tak jakby to nie byl ten kat... jaki blad popelnilem??

Grzegorz Andrychiewicz
Posty:346
Rejestracja:sob mar 20, 2010 9:57 pm

Post autor: Grzegorz Andrychiewicz » śr wrz 28, 2011 5:18 am

Krowie narożne i koszowe trasujemy pod innymi kątami,niż kulawki.

naszdach
Posty:25
Rejestracja:ndz wrz 11, 2011 3:55 pm

Post autor: naszdach » śr wrz 28, 2011 4:30 pm

no to chcialbym sie zagescic w temat pomozecie? jak to mam obliczyc?

naszdach
Posty:25
Rejestracja:ndz wrz 11, 2011 3:55 pm

Post autor: naszdach » czw wrz 29, 2011 5:59 pm

kolejny dzien i kolejne poprawki ze sthilem na rusztowaniu... i to przy belce naroznej 9.5m ktora trzeba trzymac... ahh. teraz wiem co znaczy "trzeba bylo sie uczyc" moze troche nadrobie ale wiem ze bez waszej pomocy nie dam rady...
studiuje te artykuly p. Pawla i co nie co swita ale dluga droga po tym co czytam. Dlugosc ,kat ,odleglosci zamkow gragy policze ale te katy tras to jeszcze problem... kulawki kat tez policze z dlugosciami walcze... jesli moglbym prosic o jakis prosty wzor do obliczenia kat tras do naroznych i koszowych... bylbym wdzieczny. pozdr

DACHOŁAZ
Site Admin
Posty:403
Rejestracja:sob mar 13, 2010 7:36 am

Post autor: DACHOŁAZ » czw wrz 29, 2011 7:58 pm

Uprość sobie sprawę i nie korzystaj z k trasowania.

Operuj na kątach B lub B1 B2

Te kąty to kąty narzędzia (pilarka tarczowa)

Dla dachu o jednakowych pochyleniach B= 45*

pawełjatczakx99
Site Admin
Posty:338
Rejestracja:ndz mar 14, 2010 2:35 pm

Post autor: pawełjatczakx99 » czw wrz 29, 2011 10:08 pm

Dla ogólnego przypadku dachu kopertowego o kątach pochylenia połaci A1 i A2 kąty trasowania na krokwi narożnej(o przekroju prostokątnym) zacięcia w kalenicy obliczamy ze wzorów:

T1=atg((cos(AN))*(tg(B1)))

T2=atg((cos(AN))*(tg(B2)))

Grzegorz Andrychiewicz
Posty:346
Rejestracja:sob mar 20, 2010 9:57 pm

Post autor: Grzegorz Andrychiewicz » pt wrz 30, 2011 5:15 am

naszdach pisze:moj kat A ma 39st
Przy takich danych wychodzą mi następujące wyniki:
D=37,85 B=45 AN=29,796 K-T=40,95

D-Kąt trasowania rysowany na górnej stronie kulawki

B-kąt pilarki,lub kąt narożnych w rzucie poziomym

AN-kąt pochylenia krokwi narożnej
K-T-kąt trasowania rysowany na górnej stronie krokwi narożnej

W tym temacie jest podana też metoda,gdzie kąt trasowania jest parametrem wynikowym,a więc nie trzeba go liczyć

naszdach
Posty:25
Rejestracja:ndz wrz 11, 2011 3:55 pm

Post autor: naszdach » sob paź 01, 2011 10:23 am

no teraz to rozumiem... podziekowal. Mam jeszcze problem z wyrysowaniem kamy na noroznych pod kr.kalenicowa...

pieccia
Posty:1
Rejestracja:wt paź 11, 2011 3:53 pm

Post autor: pieccia » ndz paź 16, 2011 12:10 pm

Witam wszystkich forumowiczow!

Chce tak jak Wy liczyć dachy sposobem matematycznym, wycinac na dole i skladac gotowe elementy na gorze.
Kupiłem ksiazke F. Kopkowicza CIESIELSTWO POLSKIE. Tam na stronie 271-272 obliczana jest np dlugosc naroznej L2=h2*cosecL1=10,05m. Ja liczac ta sama narozna ze wzoru L2=h2:sin40,8=9,84m. Skad ta roznica? Jaka literature polecacie o matematycznym odwiazaniu dachow? Czy moge prosic o artykuly pana Pawła? Moj mail: pieccia@o2.pl
Z gory dziekuje

Grzegorz Andrychiewicz
Posty:346
Rejestracja:sob mar 20, 2010 9:57 pm

Post autor: Grzegorz Andrychiewicz » ndz paź 16, 2011 1:08 pm

cosekans40,8=1,5304*6,44=9,8558

6,44/sin40,8=9,8558

Widocznie w podręczniku wkradł się błąd.

pawełjatczakx99
Site Admin
Posty:338
Rejestracja:ndz mar 14, 2010 2:35 pm

Post autor: pawełjatczakx99 » ndz paź 16, 2011 5:14 pm

Mnie się wydaje że ten przypadek w Kopkowiczu jest źle policzony .Bo jeśli A=50* i RD=840 to K=1,8494
więc LND=1,8494*840=1553,5

Grzegorz Andrychiewicz
Posty:346
Rejestracja:sob mar 20, 2010 9:57 pm

Post autor: Grzegorz Andrychiewicz » ndz lis 27, 2011 8:17 am

naszdach pisze: Mam jeszcze problem z wyrysowaniem kamy na noroznych pod kr.kalenicowa...
Osobiście uważam,że przydałaby się teoria połączona z warsztatami.

Ale powstaje pytanie,czy gotowi jesteśmy ładnie się uśmiechnąć do administratorów forum?

DACHOŁAZ
Site Admin
Posty:403
Rejestracja:sob mar 13, 2010 7:36 am

Post autor: DACHOŁAZ » ndz lis 27, 2011 6:11 pm

Z chęcią pojechałbym na takie wspólne szkolenia. Na początek trzeba uzgodnić lokalizację ,termin i czas trwania np. cały wekend. Możliwość noclegu,jakiś hotelik czy tam nawet na sianie w stodole :) Proponuje lokalizacja gdzieś centralna polska aby wszyscy zjeżdżający z różnych zakątków polski mieli podobne odległości do pokonania .

Adam G.
Posty:75
Rejestracja:pn mar 29, 2010 6:40 pm
Lokalizacja:Łowicz

Post autor: Adam G. » ndz lis 27, 2011 6:30 pm

Wczoraj Paweł coś wspominał o takim spotkaniu nawet dwudniowym takim połączeniu teorii z praktyką .Jakbyśmy podrążyli temat to może udało by się coś zorganizować.

kuki
Posty:15
Rejestracja:ndz lip 25, 2010 12:28 pm

Post autor: kuki » wt sty 17, 2012 11:19 am

Grzegorz możesz rozpisać jak to liczysz wcześniejszy twój post ?

Przy takich danych wychodzą mi następujące wyniki:
D=37,85 B=45 AN=29,796 K-T=40,95

D-Kąt trasowania rysowany na górnej stronie kulawki

B-kąt pilarki,lub kąt narożnych w rzucie poziomym

AN-kąt pochylenia krokwi narożnej
K-T-kąt trasowania rysowany na górnej stronie krokwi narożnej

ODPOWIEDZ