Windy, dźwigi i wciągarki dekarskie

Klaas gotowy na zieloną rewolucję!

Klaas goes electric! Projekt o takiej nazwie roboczej, zmierzający do przygotowania firmy Klaas – światowego lidera produkcji żurawi ciesielsko-dekarskich – do nowej elektrycznej ery, rozpoczął się już przeszło 5 lat temu.

Temat „zielonego i zrównoważonego rozwoju“ jest obecny aktualnie na ustach wszystkich. Klaas również zajmuje się tym zagadnieniem od dość dawna i już na początku roku 2018 wyposażył pierwsze dźwigi samochodowe w napęd hybrydowy lub – w ramach testów – w akumulatory litowo-jonowe. Od dwóch lat największe żurawie Klaas montowane na samochodach ciężarowych 3-osiowych (model K950, K1003 i K1100), wyposażone są seryjnie w silnik elektryczny lub wysokoprężny. W przypadku wszystkich pozostałych modeli dźwigów samochodowych można opcjonalnie domówić pakiet hybrydowy. W przypadku pakietu hybrydowego Klaas’a obok dotychczasowego silnika wysokoprężnego montowany jest 400-woltowy silnik elektryczny, tak aby operator dźwigu w zależności od okoliczności na miejscu mógł wybrać odpowiedni rodzaj napędu.

Silnik elektryczny, zasilany poprzez 32-amperowe złącze trójfazowe, umożliwia przyjemną i cichą pracę bez spalin szkodliwych dla środowiska. A przy tym operator dźwigu nie musi rezygnować z mocy lub prac wymagających precyzji. Także w przypadku obydwu największych modeli dźwigów Klaas na przyczepach, K23-33 RS City i K400, można opcjonalnie zastosować ten niskoemisyjny rodzaj napędu. Oddzielnie dostarczony silnik elektryczny jest zdejmowany na czas transportu w ruchu drogowym bez użycia narzędzi przy wykonaniu paru czynności, tak by nie przekroczyć dopuszczalnej masy całkowitej. Od jesieni 2022 r. dźwig K280 można zamówić jako dźwig elektryczny z wydajnym napędem akumulatorowym.

Klaas K280 E – niezależna praca bez kompromisów

Od jesieni 2022 r. dźwig na przyczepie K280 o udźwigu 800 kg można zamówić z silnikiem elektrycznym zasilanym z akumulatora. Baterie/akumulatory można naładować z każdego zwykłego 230-woltowego gniazdka elektrycznego. Pod względem zużycia K280 przy w pełni naładowanych akumulatorach może przy użyciu napędu samojezdnego przejechać na swoje miejsce, zostać ustawiony i pracować przez wiele godzin.

Automatyka „stop-and-go” dba o optymalne wykorzystanie zgromadzonej energii, ponieważ silnik elektryczny załącza się tylko wtedy, gdy dźwig rzeczywiście pracuje. Za bardzo dobrą wiadomość uważamy to, że K280 napędzany przez akumulator, osiąga te same wysokie parametry jak dotychczasowy silnik benzynowy czy silnik diesel. Jego zasięg przy obciążeniu ładunkiem 250 kg mieści się przy 18,50 m, ładunek o maksymalnej masie 800 kg wynosi na wysokość 19 m.

Także pod względem wyposażenia wersja akumulatorowa nie ustępuje dotychczasowej: podwójne siłowniki wypadowe oraz siłowniki wierzchołka, stabilne ustawienie podpór na planie litery H z kontrolą podpór ASC, nowoczesny blok sterowniczy CAN-BUS jak i opatentowana przez Klaas’a technika wyciągarek linowych gwarantują bezpieczną i komfortową pracę na budowie.

Lift Polska
tel. 796 388 026
e-mail: biuro@lift-polska.pl
www.lift-polska.pl

5/5 - (1 vote)

Data publikacji: 5 czerwca, 2023

Autor:

5/5 - (1 vote)


Komentarze


Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły