Windy, dźwigi i wciągarki dekarskie

Klaas K950 LHX – dostawa materiału na najwyższym poziomie!

Działając w ścisłej współpracy z jednym z wiodących sprzedawców materiałów budowlanych w Niemczech, globalny lider w produkcji żurawi ciesielsko-dekarskich firma Klaas opracowała nowy typ żurawia, tj. model K950 LHX. Model ten jest nietypowy, bo łączy w sobie profesjonalny obszar załadunku – miejsce na 8 europalet materiału budowlanego – z ogromnym zasięgiem opisywanego już na naszych łamach modelu żurawia Klaas K 950 RHX.

Klaas K950 LHX

Klaas K950 LHX solidna konstrukcja

Model Klaas K950 LHX stworzony został przede wszystkim z myślą o wiodących hurtowniach budowlanych, które uważają, że towar dostarczony to nie towar „zrzucony” na plac budowy, a taki, który nie wymaga już żadnej dodatkowej operacji podnoszenia, oraz dla dekarzy, którzy często pracują w centrach miast, na wąskich placach budowy oraz na terenach górzystych.

Klaas K950 LHX

Klaas K950 LHX – charakterystyka i niesamowite osiągi

Wygospodarowanie niemałej przestrzeni załadunkowej – przypominamy, aż na 8 europalet materiałów budowlanych – wymagało od konstruktorów zaskakująco niewiele wysiłku, bo w zasadzie zmieniono w stosunku do modelu K950 RHX – na samochodzie ciężarowy 3-osiowym – jedynie zabudowę! DMC pojazdu w takiej konfiguracji wynosi 26 ton (20 ton żuraw plus imponujące 6 ton przeznaczone dla przewożonego ładunku). Poza tym model Klaas K950 LHX przejął wszystkie zalety modelu K950 RHX. Dla przypomnienia warto odnotować, że żuraw ten ma wysokość haka 45 m i może transportować w opcjonalnej funkcji wyładowczej ładunki o maks. masie do 6 ton (standardowy udźwig to 3 tony) i jest w stanie podnosić ładunek o masie 350 kg do 39,5 m wysięgu bocznego na wysokość 10,5 m nad ziemią. Wysięg boczny o masie 1 000 kg wynosi 28 m. Model ten wyposażony jest w system masztu TFR, podpory w układzie V, układ automatycznego poziomowania, a także dwa siłowniki wierzchołka i podwójne siłowniki wypadowe, wyciągarkę teleskopu, układ sterowania, sterowanie pilotem XXL, nowoczesną koncepcję napędu, a także pełną obudowę i hydraulicznie wysuwany wierzchołek. Blok sterowania CAN-BUS posiada funkcję płynnego start-stop, która pomaga w umieszczaniu materiałów na miejscu przeznaczenia z dokładnością do kilku centymetrów. Funkcja pamięci pozwala natomiast żurawiowi nauczyć się dwóch punktów docelowych i poruszać się pomiędzy nimi w bezpiecznej pracy w trybie hold-to-run, naśladując ruch pierwotny kodowania. Ponadto żuraw może być wyposażony w dodatkowy pilot radiowy, w tym wypadku w razie potrzeby drugi operator może przejąć sterowanie dźwigiem i zakończyć operację w miejscu rozładunku znajdującym się w lokalizacji niewidocznej dla pierwszego operatora. W projektowaniu nowej zabudowy producent postawił na bezpieczeństwo i ergonomię pracy, wyposażając żuraw w pełni opuszczane (z myślą o łatwym załadunku wózkiem widłowym) burty oraz zintegrowane z podłogą szyny mocujące. Co ciekawe, żuraw ten może też opcjonalnie zostać wyposażony w podest roboczy.

Klaas K950 LHX

Żuraw Klaas K950 LHX Ekologiczny i energooszczędny napęd hybrydowy w standardzie

Żuraw Klaas K950 LHX, jako jeden z topowych modeli tego producenta, wyposażony jest seryjnie w napęd hybrydowy, umożliwiający użytkownikowi wybór źródła napędu dźwigu ekonomicznym silnikiem diesla (Kubota D1305 o mocy 25,2 kW) bądź równie oszczędnym (zasilanym z lokalnej sieci elektrycznej), a dodatkowo cichym silnikiem elektrycznym (400 V). To drugie rozwiązanie pozwala tanio zasilać go z lokalnej sieci elektrycznej w miejscu pracy, a przy tym żuraw pracuje niezwykle cicho i nie zanieczyszcza powietrza (silnik elektryczny nie generuje spalin). Pokazuje to jednoznacznie, że firma KLAAS rozwijając swoje portfolio dba również o ochronę środowiska naturalnego i wpisuje się w coraz bardziej powszechne trendy elektromobilności.

Klaas K950 LHX

Lift Polska
tel. 796 388 026
e-mail: biuro@lift-polska.pl
www.lift-polska.pl

5/5 - (1 vote)

Data publikacji: 22 grudnia, 2022

Autor:

5/5 - (1 vote)


Komentarze


Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły