Na rynku

Łączy nas dach, łączą nas relacje

Polskie Hurtownie Dachowe S.A. to największa sieć dachowa w Polsce. W 2012 roku założyło ją piętnaście hurtowni. Dzisiaj PHD zrzesza ponad sto fi rm ze stu czterdziestoma oddziałami sprzedażowymi. Właśnie odbyła się gala z okazji 10-lecia działalności PHD na polskim rynku. Ten sukces to w głównej mierze zasługa relacji.

Łączy nas dach, łączą nas relacje = Polskie Hurtownie Dachowe S.A.

PHD to grupa zakupowa, która zrzesza profesjonalne hurtownie dachowe. Idea powstania była prosta – założyć grupę, która będzie wspólnie negocjowała warunki zakupowe dla zrzeszonych w niej firm. Choć istniały już w Polsce grupy zakupowe, to w branży dachowej taki model biznesowy wciąż był nowością. Początki działania opierały się głównie na przekonywaniu firm, że wspólnie można osiągnąć znacznie więcej. To się udało. Dzisiaj firmy same poszukują możliwości dołączenia do zrzeszeń zakupowych.
– Nieskromnie przyznam, że w branży dachowej przetarliśmy szlak grupom zakupowym. Wszystkie rozwiązania, które dzisiaj działają przetestowaliśmy na żywym organizmie. Nie ustrzegliśmy się przy tym wpadek i problemów. Ale na tym polega rozwój. Dzisiaj jesteśmy najwięksi w branży dachowej – mówi Prezes PHD S.A. Piotr Kośla.

Łaczą nas relacje

– W PHD biznes zawsze jest na pierwszym miejscu, ale nie ma biznesu bez relacji. Od dziesięciu lat to właśnie relacje stanowią o naszej sile. Relacje, które budujemy między sobą w grupie, te które tworzymy z naszymi dostawcami, wykonawcami, klientami. Dziesięć lat minęło naprawdę szybko. Jestem szczęśliwy, że stworzyliśmy coś wielkiego z ludźmi, których mieliśmy szczęście spotkać na swojej drodze – podsumowuje Piotr Kośla.
– To właśnie relacje są dla nas podstawą działania Polskich Hurtowni Dachowych. Staramy się, aby firmy zrzeszone w naszej sieci były dla siebie partnerami. Ten sam schemat staramy się wypracowywać w kontaktach z producentami i klientami. Dlatego hasłem naszego jubileuszu stało się „Łączy nas dach, łączą nas relacje” – dodaje Marcin Masłowski, przewodniczący Rady Nadzorczej PHD S.A.

Kamienie milowe

PHD S.A. w swojej dziesięcioletniej historii osiągnęło naprawdę wiele. Przede wszystkim sieci udało się stworzyć markę własną pokryć i akcesoriów dachowych AVALINE.
– Zaczynaliśmy od małych akcesoriów. Dzisiaj AVALINE to wszystko, czego potrzeba do budowy dachu. Nie jesteśmy już postrzegani jedynie jako tańsza alternatywa dla produktów wiodących. Klienci świadomie sięgają po nasze produkty, szczególnie te w segmencie okien dachowych, orynnowań czy membran dachowych – mówi Rafał Włodarski, Menedżer sieci sprzedaży PHD S.A.
Ważnym punktem w rozwoju sieci PHD było także uruchomienie magazynu centralnego pod Łodzią. To dzięki niemu sieć może obsługiwać swoje hurtownie bezpośrednio, co znacznie wpływa na czas realizacji zamówień oraz koszt produktów w marce AVALINE. Magazyn centralny daje również wiele możliwości zakupów centralnych.
– Staramy się być liderem w każdym możliwym aspekcie działania grup zakupowych w naszej branży. Zarówno w tematach marketingowych, programów promocyjnych i lojalnościowych, jak i rozwiązań sprzedażowych. Na wzór dużych sieci zakupowych z innych branż organizujemy chociażby targi wewnętrzne, na których nasi akcjonariusze mogą dokonywać zatowarowań i zakupów w ponad rynkowych ofertach – podkreśla Jakub Rostankowski członek Rady Nadzorczej PHD S.A.
– Jako jedyna grupa dachowa w Polsce rozszerzamy współpracę zagraniczną. Od ośmiu lat działamy z firmą FDF – największą i najstarszą dachową grupą zakupową w Niemczech. Staramy się uczyć na ich doświadczeniu i rozwiązania rynku niemieckiego dostosowywać do naszych realiów – dodaje Krzysztof Jedynak członek Rady Nadzorczej PHD S.A.

10 Lat PHD

Jubileusz dziesięciolecia PHD to z pewnością jedno z najważniejszych wydarzeń na tegorocznej mapie eventowej branży dachowej. Spotkali się na nim najważniejsi przedstawiciele niemal całego polskiego rynku dachowego. – Z tego miejsca musimy wyróżnić kilka firm, które w sposób szczególny wsparły nasz jubileusz. Dziękujemy firmom Creaton, MDM, MyRoof, Budmat, BMI Icopal, BMI Braas, Blachy Pruszyński, Rawlplug, Balex Metal, Roto, BP2, Werner oraz Röben – wymienia Monika Rużycka, członek Rady Nadzorczej PHD S.A.
Podczas gali 10-lecia PHD zaprezentowano także nową strategię wizerunkową oraz nowe logo sieci. – Uznaliśmy, że to doskonały moment na rebranding i unowocześnienie naszej strony wizualnej. Chcieliśmy odświeżyć nasze logo, ale jednocześnie pozostawić ideę i kolorystykę. Ogłosiliśmy konkurs wśród grafików z Polski i ze świata. Wpłynęło prawie 200 propozycji. Poprosiliśmy o werdykt ludzi niezwiązanych bezpośrednio z naszą branżą, aby uniknąć przywiązań do stanu obecnego. Z dużą przewagą wygrało logo, które właśnie pokazaliśmy. Barwy pozostały niezmienione, a my pokazujemy, że robimy dachy dla Polski – mówi Damian Gruszka, członek Rady Nadzorczej PHD S.A.

5/5 - (1 vote)

Data publikacji: 18 marca, 2023

Autor:

5/5 - (1 vote)


Komentarze


Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły