Windy, dźwigi i wciągarki dekarskie

Najpopularniejsze modele dźwigów ciesielsko-dekarskich Klaas w Polsce

Trudno jest porównywać możliwości dekarzy i cieśli pracujących bez żurawia z możliwościami ekip wyposażonych nawet w najmniejszy tego typu sprzęt. Pojawienie się dźwigu w firmach o ww. profilach działalności, to nie tylko ciągła możliwość podawania ładunków na dach, czy wykonywania zadań wysokościowych stojąc wygodnie i bezpiecznie w koszu, ale przede wszystkim gwałtowne przyspieszenie wszystkich prac i poszerzenie ich spektrum. To ostatnie z kolei oznacza realizację poważniejszych zleceń, dających znacznie większe dochody i wpływających korzystnie na rozwój firmy.

O tym wszystkim co zawarte jest we wstępie, doskonale wiedzą pracownicy i doradcy firmy LIFT POLSKA – wyłącznego i autoryzowanego dystrybutora Klaas w Polsce. Jednak, jak sami zauważają, efekt wzrostu jaki uzyska dana firma w wyniku inwestycji w zakup dźwigu ciesielsko-dekarskiego w dużej mierze zależy od tego, czy sprzęt jaki wybiorą jest skrojony na miarę ich potrzeb.

KLAAS K400 RSX
KLAAS K400 RSX

KLAAS K280 i K400 – te dźwigi na przyczepach polska branża dekarska kupuje najczęściej

Co do zasady należy wspomnieć, że w odróżnieniu od sytuacji panującej na rynku europejskim, na polskim gruncie żurawie na przyczepie Klaas cieszą się większym zainteresowaniem, aniżeli żurawie zamontowane na samochodach ciężarowych. Główną przyczyną tego stanu rzeczy jest brak kwalifikacji prowadzenia aut ciężarowych wśród pracowników większości firm ciesielsko-dekarskich w Polsce i/lub brak dużej mobilności takiego sprzętu, niezbędnej np. w sytuacji, gdy konieczne jest wykonanie jednego dnia dwóch prac na dwóch różnych, oddalonych od siebie budowach w ramach tej samej firmy. Co jednak ciekawe, sprzedaż w tym segmencie zdominowana jest przez dwa skrajne żurawie, najmniejszy i największy z tej kategorii, czyli K280 i K400 RSX, opisane poniżej:

  • KLAAS K280 – to nowy model wprost dedykowany dekarzom i cieślom pracującym przy niewielkich inwestycjach w dość ciasnych przestrzeniach. Żuraw osiąga maksymalną wysokość 27 metrów z całkowicie wysuniętym wysięgnikiem i dźwiga ładunek o wadze 250 kg na wysokość niemal 15 metrów przy promieniu zasięgu 18,5 metra, zaś dla maksymalnego ładunku 800 kg jest to odpowiednio 19 i 6,50 m. Wszystko to maszyna uzyskuje przy rozstawie podpór w układzie H, wynoszącym od 2,9 do 4,9 metra. Ogromną zaletą tego modelu, która w dużej mierze decyduje o jego dużej popularności, jest jego waga własna wynosząca jedynie 2,8 tony co jest o 0,7 tony mniej niż wszystkiego pozostałe dźwigi z oferty Klaas. Niższa masa własna oznacza mniejsze wymagania co do samochodu ciągnącego.
  • KLAAS K400 RSX – to tzw. model flagowy w kategorii dźwigów na przyczepie Klaas. Model ten łączy zdolność do pracy w ciasnych miejskich przestrzeniach z udźwigiem ładunków o wadze aż do 3 ton oraz imponującą maksymalną wysokością i zasięgiem bocznym na poziomie 34,5 oraz 24 metrów. Do tego wszystkiego dochodzi nowo opracowany system podpór w układzie X i cały szereg usprawnień, z których warto wymienić choćby funkcję sterowania układem samojezdnym i podwójne teleskopowanie wierzchołka z poziomu pilota czy też system automatycznego samopoziomowania maszyny. Nabywcy modelu K400 chwalą też możliwość szybkiego przestawienia maszyny z trybu dźwigu na podnośnik koszowy wskazując, że odbywa się to w zaledwie 3-4 minuty, po których to można bezpiecznie pracować na maksymalnej wysokości 30 metrów lub 20 metrów w bok, licząc od wieńca obrotowego żurawia.
KLAAS K700
KLAAS K700

KLAAS K700 i K900 – te dźwigi na samochodach ciężarowych polska branża dekarska kupuje najczęściej

Żurawie przeznaczone do montażu na samochodach to zupełnie inny segment maszyn. Z racji wyższej masy własnej cechują je znacznie lepsze parametry w porównaniu z dźwigami zamontowanymi na przyczepach oraz zdecydowanie wyższa mobilność. Cechą decydującą o popularności modelu K700 jest jego wciąż kompaktowa budowa, jak na oferowane przez ten model parametry, a popularność model K900 zawdzięcza dobrej relacji ceny do oferowanych przez siebie parametrów pracy.

KLAAS K900
KLAAS K900
  • KLAAS K700 – ta konstrukcja to 34,5-metrowa wysokość haka i możliwość transportowania ładunków o maks. masie do 3 ton przy wysięgu do 5 metrów i wysokości do 8 metrów (standardowy udźwig roboczy to 1,6 tony). Żuraw może podnosić ładunek o masie 250 kg do 30 metrów wysięgu bocznego przy maksymalnej wysokości 10 metrów. DMC tego modelu to 7,5 tony. Parametry udźwigowe i wysięgowe to efekt rozwiązań konstrukcyjnych, zastosowanych w tym modelu. Maszyna wyposażona jest m.in. w podwójnie i zdalnie teleskopowany wierzchołek, który umożliwia pracę pod ciężarem 750 kg (zasięg 17 m i wysokość 13,5 m), a także pozwala wyjechać z podestem roboczym na wysokość roboczą sięgającą nawet 33 metry. K700 oferowany jest z napędem hybrydowym, co oznacza że może być napędzany oddzielnym silnikiem elektrycznym 400 V zasilanym tanio z lokalnej sieci elektrycznej w miejscu pracy, nie emitując przy tym spalin i nadmiernego hałasu. Ten mobilny żuraw ma wciąż dość kompaktowe wymiary, przez co doskonale sprawdza się na obszarach miejskich i tam, gdzie miejsca nie jest zbyt dużo. Wart zauważenia jest fakt, że K700 skojarzony z samochodem ciężarowym Mitsubishi FUSO (koncern Daimler) ma wysokość przejazdową wynoszącą jedyne 3,20 m.
  • K700 K900 – ten model montowany jest na 13,5-tonowej ciężarówce i imponuje wysokością haka wynoszącą ponad 38 metrów. Przy maksymalnym obciążeniu 5 ton (w standardzie 3 tony) może dotrzeć nawet do obszarów roboczych oddalonych o 6,5 metra na wysokości 8,2 m. Żuraw, wyposażony w podwójny hydrauliczny wysięgnik teleskopowy, posiada w standardzie tzw. „pakiet komfortowy KLAAS”. Oznacza to, że oprócz osobistego trybu bezpieczeństwa i indywidualnego programowania kąta obrotu, użytkownik dysponuje też funkcją pamięci, dzięki której K900 może zapamiętać dwa punkty docelowe i przesuwać się między nimi automatycznie w trybie obsługi, bez użycia rąk.
ModelK 280K 400 RSXK 700K 900
Maks. wysięg haka25,5 m34,3 m34,5 m38,4 m
Maks. udźwig0,8 t1,6 t / 3,0 t1,6 t / 3,0 t3,0 t / 5,0 t
Masa całkowita2,8 t3,5 t< 7,49 t< 16,0 t
Zasięg z 350 kg15,0 m18,5 m25,0 m33,0 m
Zasięg z 500 kg11,5 m16,5 m18,0 m~ 29,0 m
Zasięg z 800 kg6,5 m~ 12,5 m16,5 m~ 27,0 m
Zasięg z 1000 kg9,0 m14,0 m25,0 m
Zasięg z 1500 kg~ 6,0 m~ 7,0 m20,0 m
Zasięg z 1600 kg5,0 m~ 5,5 m~ 19,0 m
Zasięg z 3000 kg~ 3,2 m~ 5,0 m7,5 m
Zasięg z 5000 kg~ 6,5 m

Podsumowanie

Najlepsze porównanie wszystkich czterech opisanych powyżej modeli dźwigów KLAAS zapewnia zestawienie ich kluczowych parametrów w formie tabeli, przy czym z uwagi na to, że są tu dwie kategorie dźwigów – na przyczepie oraz na samochodzie ciężarowym – musi to nastąpić w rozbiciu na dwa poniższe moduły. Już pobieżna analiza powyższych danych ukazuje podstawowy walor oferty przygotowanej przez spółkę LIFT POLSKA – niezależnie od przyjętych przez klienta kryteriów oceny, znajdzie on zawsze możliwość wybrania czegoś dla siebie z autentycznie szerokiej palety 11 żurawi.

Lift Polska
tel. 796 388 026
e-mail: biuro@lift-polska.pl
www.lift-polska.pl

5/5 - (26 votes)

Data publikacji: 10 czerwca, 2021

Autor:

5/5 - (26 votes)


Komentarze


Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  1. amator
    czwartek, 10 czerwca, 2021

    Nowoczesne i wszechstronne dźwigi zawsze mile są widziane na budowie i warto inwestować w innowacyjne urządzenia aby praca na budowie przebiegała płynnie i bezproblemowo.Mi osobiście najbardziej odpowiada Klaas 280.

Podobne artykuły