Samochód fachowca

Odświeżony Volkswagen Crafter

W drugiej połowie czerwca do polskich salonów trafi Nowy Volkswagen Crafter. Nadwozie poddane zostało klasycznemu liftingowi, zmieniono zatem przedni grill. Absolutne nowości za to znajdziemy pod maską – tam, stare 5-cylindrowe jednostki zostały zastąpione przez innowacyjne 4-cylindrówki.

Nowo zaprojektowane przednie elementy z liniami poziomymi osłony chłodnicy odpowiadają teraz aktualnej stylistyce Volkswagena. Największy samochód dostawczy marki Volkswagen Samochody Użytkowe idealnie dopasowuje się teraz do swoich braci – Caddy, Amaroka oraz serii T5. Modyfikacjom poddano również wnętrze, gdzie zainstalowano nowe i solidne materiały, nowy wygląd zyskała także deska rozdzielcza. Największe zmiany wprowadzono jednak pod pokrywą silnika. Innowacyjne 4-cylindrowe silniki z systemem wtrysku Common Rail o wysokiej wydajności i niskim zużyciu paliwa zastąpią dotychczasowe 5-cylindrowe jednostki. Nowy Crafter jest oszczędniejszy i mocniejszy.

Nowoczesne silniki spalają teraz mniej paliwa i dają większą przyjemność z jazdy. Najbardziej ekonomiczna wersja wyposażona jest w silnik bi-turbo, spala tylko 7,2 l na 100 km, a jednocześnie, dzięki momentowi obrotowemu o wartości 400 Nm, zapewnia dynamiczną jazdę.

Volkswagen Crafter

Dla nowego Craftera oferowane są silniki TDI o pojemności 2 litrów i mocy 109, 136 lub 163 KM. Wszystkie z systemem wtrysku Common Rail, który został specjalnie zaprojektowany do zastosowania w nowych Crafterach. Znana z Amaroka i Transportera najmocniejsza i jednocześnie najbardziej ekonomiczna jednostka przenosi na tylne koła imponujący moment obrotowy 400 Nm przy 1800 obr./min. Wyposażony w system Start-Stop nowy Crafter z najmocniejszą jednostką spala tylko 7,2 l oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi 195 g/km.

Dzięki lżejszym silnikom oraz kilku innym zmianom technicznym masa własna wszystkich modeli Craftera została zmniejszona, a tym samym ładowność, będąca często decydującym czynnikiem w codziennym użytkowaniu pojazdów, powiększona została o 10 procent.

Volkswagen Crafter

Nowy Crafter występuje w wielu wariantach: w wersji furgon z trzema różnymi rozstawami osi, z czterema różnymi długościami przedziału ładunkowego i dwoma wariantami wysokości dachu, w wersji kombi do przewozu osób, w wersji skrzyniowej z pojedynczą lub podwójną kabiną kierowcy i w wersji podwozie, stanowiącą idealną bazę dla wszelkiego rodzaju zabudów. Karoseria Craftera jest specjalnie chroniona przed korozją – wszystkie stalowe części karoserii zostały jedno- lub dwukrotnie ocynkowane.

Nowe, świeże materiały charakterystyczne są dla wnętrza Craftera, a emblematy i dźwignia skrzyni biegów idealnie dopasowują się do stylu Volkswagena. Podłokietnik w drzwiach sprawia, że jazda jest bardziej relaksująca. Zegary są teraz jeszcze bardziej czytelne i zawierają we wszystkich wersjach funkcję informującą o zalecanym biegu. Sprawia to, że ekonomiczna jazda staje się jeszcze łatwiejsza.

5/5 - (6 votes)

Data publikacji: 15 kwietnia, 2011

Autor:

5/5 - (6 votes)

Tagi:

Komentarze


Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  1. Stach M.
    wtorek, 26 lutego, 2019

    Miałem okazję jeździć w swoim życiu różnymi autami z grupy VW. Zawsze były to udane kontakty. Nie inaczej było to również w przypadku Craftera.
    Jechałem wersją kombi, która pozytywnie mnie zaskoczyła. Dobry silnik, stosunkowo niskie spalanie, starannie wykonane wnętrze i komfort prowadzenia to tylko niektóre z zalet. Po przejechaniu kilkuset km czuję lekki niedosyt, bo czas jazdy upłynął przyjemnie – pomijając korki. VW Crafter wart jest zainteresowania.

Podobne artykuły