Samochód fachowca

Volkswagen Amarok – ceny i wyposażenie

Pierwszym prawdziwym testem wytrzymałości dla Amaroka był Rajd Dakar 2010. Pokazał wówczas, że bez problemu radzi sobie nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach. Amarok był oficjalnym pojazdem rajdu, wspierającym organizatorów w codziennej pracy. Dziś Amarok na dobre zadomowił się już na polskim rynku. Przypominamy jego ceny oraz wersje wyposażeniowe.

W ofercie Amaroka znajdują się dwa silniki – TDi o mocy 122 KM i BiTDi o mocy 163 KM. Pierwszy z nich występuje tylko w połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią biegów, podwójnie doładowana jednostka opcjonalnie współpracować może także z 8-stopniowym automatem. Dodatkowo samochód można skonfigurować albo z napędem na tylne koła, albo ze stałym napędem na wszystkie koła 4MOTION. Ładowność Amaroka – w zależności od wersji – wynosi od 781 do 906 kg.

Amarok na polskim rynku dostępny jest w tej chwili tylko w wersji z podwójną kabiną. Podstawowa odmiana Basic, z dwulitrowym silnikiem o mocy 122 KM, kosztuje 85.304 zł netto. Za tę cenę otrzymujemy samochód m.in. z przednim zderzakiem polakierowanym na czarno, bocznymi lusterkami regulowanymi z zewnątrz, niezależnym zawieszeniem na podwójnych trójkątnych wahaczach poprzecznych z przodu i sztywną osią z resorami piórowymi z tyłu, a także radiem z odtwarzaczem CD/MP3.

Wyżej sytuowaną wersją wyposażeniową jest Trendline, którego ceny rozpoczynają się od 98.536 zł netto. W tej wersji otrzymujemy dodatkowo m.in. przedni zderzak i obudowy lusterek lakierowane w kolorze nadwozia, elektrycznie regulowane lusterka boczne, światła przeciwmgielne z przodu, centralny zamek, tempomat i wyświetlacz wielofunkcyjny MFA.

Najlepiej wyposażona jest wersja Highline, która na pokładzie zawiera m.in. chromowane listwy w przednim zderzaku, przyciemniane tylne szyby, kierownicę, gałkę zmiany biegów i dźwignię hamulca ręcznego obszyte skórą oraz klimatyzację z elektroniczną regulacją. Tak wyposażony Amarok kosztuje już jednak 102.768 zł netto.

Dwa lata po wprowadzeniu na rynek Amaroka, produkcja tego średniej wielkości pickupa rozpoczęła się także w fabryce Volkswagena w Hanowerze. Uroczyste otwarcie nowej linii produkcyjnej odbyło się 3 maja. Oznacza to, że Amaroki będą w stanie szybciej docierać do europejskich klientów. W ciągu roku produkowanych będzie około 40.000 Amaroków przeznaczonych dla klientów z Europy Wschodniej i Zachodniej oraz z Afryki. Seryjna produkcja rozpocznie się pod koniec czerwca – dziennie w Hanowerze z taśmy będzie zjeżdżać 185 Amaroków.

5/5 - (7 votes)

Data publikacji: 15 maja, 2012

Autor:

5/5 - (7 votes)

Tagi:

Komentarze


Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły