Na rynku

Wykonawcy wskazali najlepsze produkty w branży budowlanej 2023

15 czerwca ASM Research Solutions Strategy ogłosiło wyniki Rankingu Budowlana Marka Roku i Champion Roku 2023

Budowlana Marka Roku to klasyfikacja materiałów budowlanych produkowanych w Polsce oraz działających na terenie kraju generalnych wykonawców, dystrybutorów i mediów. Od 2004 ASM przeprowadza wśród kilku tysięcy firm wykonawczych ogólnopolskie badania, na podstawie których formułuje ranking dla kilkudziesięciu kategorii. W przypadku materiałów budowlanych fachowcy wskazali marki najlepszej jakości, marki o najlepszej relacji ceny do jakości oraz najczęściej stosowane. W przypadku dystrybutorów wskazali najlepszych w poniższych aspektach: oferta dopasowana do potrzeb, program lojalnościowy, fachowe doradztwo, wygodny system zamawiania. W przypadku generalnych wykonawców fachowcy wskazali tych, z którymi współpraca układa się najlepiej, których poleciliby jako najlepszych partnerów do współpracy, którzy zapewniają najwyższe bezpieczeństwo na budowach oraz oferujących najkorzystniejsze warunki finansowe. W przypadku mediów wykonawcy wskazali najlepsze tytuły w poniższych aspektach: dostarczanie fachowej wiedzy, warte polecenia kolegom po fachu jako źródło informacji, najczęściej czytane oraz najbardziej znane fachowcom.

Uroczysta Gala 19. edycji odbyła się w hotelu Windsor w Jachrance. Najlepsi otrzymali tytuły Budowlanej Marki Roku a firmy utrzymujące najwyższe pozycje od kliku lat tytuły Championów Roku.

Na podstawie badań przyznano również nagrody indywidualne dla osób, które szczycą się osiągnieciami w zakresie marketingu oraz strategii produktowej.

Tytułem MARKETER XXI WIEKU 2023 została uhonorowana Bożena Ryszka z firmy Aluprof SA.

Tytuły PROMOTOR XXI WIEKU 2023 zostały przyznane Taisie Bielat i Mariuszowi Biernatowi z firmy XL TAPE INTERNATIONAL Sp. z o.o.

Jaką rolę pełnią badania rankingowe w branży materiałów budowlanych? O wypowiedź poprosiliśmy Małgorzatę Walczak-Gomułę, Prezesa Zarządu ASM.

M.W-G.: Badania dostarczają wiedzy o faktycznej sytuacji na rynku, o układzie sił w danym okresie. Ponieważ respondentami ogólnopolskiego badania Budowlanej Marki Roku są Wykonawcy, otrzymujemy dzięki temu informację zwrotną od specjalistów korzystających w codziennej pracy z materiałów budowlanych. Budowlana Marka Roku jest ważną częścią misji ASM jako firmy badawczej. Nasz Ranking zatem ma charakter obiektywny i to go wyróżnia spośród konkursów funkcjonujących w branży budowlanej. To „nie tylko” nagroda, którą Laureaci mogą się pochwalić. To także raporty marketingowe przedstawiające pozycje marek z kilkudziesięciu kategorii. Od 19 edycji Budowlana Marka Roku jest najszerszą klasyfikacją w budownictwie, rankinguje pozycje marek materiałów budowlanych, generalnych wykonawców, dystrybutorów oraz mediów branżowych. Na podstawie badań Budowlanej Marki Roku przyznajemy również nagrody dla zaangażowanych, wybitnych osób, które stoją za sukcesami poszczególnych marek. Dla Wykonawców badanie jest barometrem trendów w środowisku fachowców i komunikatem, z jaką marką współpracuje najwięcej z nich. Ranking od początku jest dynamiczny, zmienia się z każdym rokiem. Wprowadzamy do badania nowe kategorie adekwatnie do rozwoju rynku budowlanego i gamy dostępnych na nim produktów.

Budowlana Marka Roku 2023
scena z: Małgorzata Walczak-Gomuła, Joanna Florczak-Czujwid, Kacper Kuszewski, Agnieszka Wójcik-Zachorska, SK:, , fot. Jacek Kurnikowski/AKPA

Dlaczego firmy zgłaszają się do Rankingu Budowlana Marka Roku? Opowiada Joanna Florczak-Czujwid, Dyrektor Rankingu

J.F-C.: Wiarygodność rankingu Budowlana Marka Roku powoduje, że klienci się nim kierują dokonując decyzji zakupowych. Aż 82,3% osób planujących budowę lub remont domu jednorodzinnego wybrałoby produkt oznaczony logo Budowlanej Marki Roku. Dlatego firmy szczycą się zdobytymi nagrodami, które pozwalają im zaprezentować się klientom jako dostarczyciele najlepszych produktów/usług. Ranking oferuje Laureatom trzy główne korzyści – wiedzę o pozycji własnej i konkurencji, promocję wśród klientów oraz prestiż. Budowlana Marka Roku jest zatem platformą komunikacji między uczestnikami rynku budowlanego. Dla producentów, dystrybutorów, generalnych wykonawców i mediów stanowi nieocenione źródło zweryfikowanej informacji marketingowej, a dla inwestorów poszukujących najlepszych produktów jest rzetelną pomocą w ich wyborze. Na podstawie raportu Budowlana Marka Roku przygotowanego osobno dla każdej kategorii, firma może ocenić, czy działania, które podejmuje z firmami wykonawczymi przynoszą skutek nie tylko w aspekcie sprzedażowym, ale także – a może przede wszystkim, wizerunkowym. Marki uczestniczą w szerokiej gamie działań promocyjnych zarówno w mediach, jak i wśród wykonawców, którzy otrzymują informację zwrotną na temat preferencji całego środowiska w danym roku. Pytamy Wykonawców o marki najwyższej jakości, marki najczęściej stosowane w danym roku oraz marki o najlepszej relacji ceny do jakości.

Zapraszamy do śledzenia preferencji wykonawców i poznania wiarygodnych, cenionych produktów. Szczegóły dotyczące wydarzenia dostępne są na stronie budowlanamarkaroku.com.

5/5 - (1 vote)

Data publikacji: 21 czerwca, 2023

Autor:

5/5 - (1 vote)


Komentarze


Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły