Samochód fachowca

Ceny i wyposażenie nowego Fiata Strady

W ofercie polskich dealerów Fiata znajduje się już nowy Fiat Strada – europejska wersja najpopularniejszego w Ameryce Południowej lekkiego samochodu dostawczego. W zeszłym roku model ten, zaraz po Ducato, był drugim, co do popularności, samochodem użytkowym gamy Fiat Professional, osiągając w skali światowej sprzedaż 127.800 sztuk.

Strada oferowana jest w Polsce w trzech poziomach wyposażenia – Working, Trekking i Adventure. Dostępne będą także trzy wersje nadwoziowe – Krótka Kabina, Długa Kabina oraz Podwójna Kabina. Ostatnia wersja jest nowością w gamie Strady, jest jednak dostępny tylko w modelach Working i Adventure. Pozwala na przewóz czterech osób przy ładowności użytkowej 650 kg. Podwójna Kabina pomieści czteroosobową ekipę serwisową, czy remontową wraz z niezbędnymi narzędziami i materiałami.

Fiat ma nadzieję, że Strada konkurować będzie z większymi od siebie pickupami, a jego największymi atutami mają być niższa cena zakupu i niższe koszty eksploatacji, w tym także niższe zużycie paliwa. Ceny zaczynają się od 47.900 zł netto za wersję Working z Krótką Kabiną, zaś na drugim końcu cennika znajduje się wersja Adventure Podwójna Kabina z kwotą 59.900 zł netto.

Nowy Fiat Strada sprawia wrażenie pojazdu solidnego i funkcjonalnego. Strada zmieniła się przede wszystkim z przodu, który stał się potężniejszy. Pojawił się nowy pas przedni z zamkniętymi oboma wlotami powietrza w jednym prostokątnym obrysie. Nowy kształt zyskały także główne światła. Dla wersji Working przewidziano pojedyncze reflektory zaś dla wersji Trekking podwójne. Największe wrażenie robi jednak wersja Adventure, w której skontrastowano kolor nadwozia z czarnym grillem i chromowanymi listwami w masywnym obramowaniu, zaś zintegrowane lampy przeciwmgielne umieszczono w dolnej części pasa przedniego. Wersje Długa Kabina i Podwójna Kabina posiadają wzdłużne relingi dachowe oraz spojler na tylnej krawędzi kabiny mieszczący trzecie światło STOP.

Z nowości, które spotkamy we wnętrzu nowej Strady, warto wymienić m.in. nową tapicerkę siedzeń i boczków drzwi oraz nowy design deski rozdzielczej z przejrzystymi i łatwymi w odczycie wskaźnikami. Z udogodnień zaś warto wspomnieć o regulowanej w pionie kolumnie kierownicy (standard w wersjach Trekking i Adventure) oraz manualnej klimatyzacji, która jest standardem w wersji Adventure.

Wymiary nowej Strady w porównaniu do poprzedniego modelu praktycznie się nie zmieniły: długość to 4409 mm (4457 mm w wersji Adventure), szerokość 1664 mm (1740 mm w wersji Adventure), zaś rozstaw osi wynosi 2718 mm. Standardowo długość skrzyni ładunkowej to 1685 mm. W wersji z długą kabiną jej długość skraca się do 1332 mm, zaś w wersji z Podwójną Kabiną do 1082 mm. Szerokość paki bez względu na wersję pozostaje niezmienna i wynosi 1300 mm (1070 mm pomiędzy nadkolami). Dostęp do skrzyni ułatwia pokryta materiałem przeciwślizgowym tylna klapa, która jest odchylana o 90 stopni, zaś jej nośność wynosi 300 kg. W razie potrzeby można ją całkowicie zdemontować.

Ładowność użytkowa nowej Strady wynosi, zależnie od wersji, od 630 do 706 kg, dopuszczalna masa całkowita to 1915 kg, zaś maksymalna masa holowanej przyczepy – 1000 kg. Pod maską pracować będzie 1.3-litrowy silnik o mocy 95 KM i momencie obrotowym 200 Nm przy 1500 obr/min.

Nowa Strada w wersji Adventure posiada w standardzie elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy E-Locker, który wspomaga mobilność pojazdu na śliskim podłożu tam, gdzie typowy napęd 4×4 nie byłby potrzebny. System E-Locker daje możliwość przeniesienia całej mocy na koło zachowujące najwyższą przyczepność, aby „wyciągnąć” samochód z opresji.

ceny-i-wyposazenie-nowego-fiat-strady
ceny-i-wyposazenie-nowego-fiat-strady
5/5 - (7 votes)

Data publikacji: 9 lutego, 2012

Autor:

5/5 - (7 votes)

Tagi:

Komentarze


Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły