Na kryzys – zabudowa

 

Mimo kryzysu w branży motoryzacyjnej firmy zabudowujące wciąż proponują nowe produkty. Jakie zabudowy do aut dostawczych są najpopularniejsze?

W obecnych czasach, gdy presja czasu dotyka każdego z nas, szybkie i terminowe wykonanie zadania jest na wagę złota. Nic dziwnego, że w takiej sytuacji najlepiej sprawdzają się kompletne rozwiązania dla samochodów użytkowych. Dzięki łatwemu dostępowi do najpotrzebniejszych rzeczy zapewniają szybką pomoc – krócej szukamy, szybciej wykonujemy zadanie, zwiększając produktywność.

Szyte na miarę

Każdy system zabudowy dopasowywany jest pod konkretne zamówienie. W celu optymalnego wykorzystania przestrzeni ładunkowej do konkretnego pojazdu indywidualnie dopasowywane są różne głębokości, szerokości i wysokości montażowe. Niektóre koncerny, takie jak na przykład Volkswagen, posiadają w swoich strukturach odrębne firmy, specjalizujące się wykonywaniu zabudów. W Volkswagenie taką funkcję pełni Zakład Zabudów Volkswagen Poznań. W przypadku jednak, gdy koncern nie wykonuje zabudów, najlepszym sposobem jest uzyskanie adresów firm, z którymi dany producent współpracuje, a które posiadają odpowiednie homologacje na swoje produkty.

Bez homologacji ani rusz

Skoro mowa o homologacji, to nasuwa się pytanie, czy jest zabudowa, której na samochodzie dostawczym nie można wykonać? Wydaje się, że nie ma – jedynym elementem ograniczającym fantazję zlecającego może być właśnie homologacja, czyli pozwolenie na użytkowanie danego elementu na terenie kraju wydającego pozwolenie. Homologacja jest warunkiem obligatoryjnym, który należy uzyskać zanim zabudowa wyjedzie na ulice. Jeśli korzystamy z usług renomowanej firmy, która nie może sobie pozwolić na oddanie samochodu klientowi bez stosownego dokumentu, mamy pewność co do uzyskania homologacji. Ponadto zabudowa powinna posiadać odpowiednio długą gwarancję. Obecnie normą jest 24-miesięczna gwarancja, a im bardziej skomplikowana zabudowa, tym bardziej powinniśmy interesować się warunkami udzielanej gwarancji.

Najpopularniejsze zabudowy

Najpopularniejsze zabudowy do samochodów dostawczych spotykamy codziennie na polskich drogach – to zabudowy na wozach policyjnych i strażackich oraz na samochodach dla służby zdrowia czy karetkach. Ambulanse najczęściej przygotowywane są na podwoziach Opla Vivaro oraz Mercedesa Sprintera. Mercedes wygrał ponadto ostatnio przetarg na zaopatrywanie policji, dzięki czemu w najbliższym czasie dostarczy policjantom aż 600 samochodów. Często spotykanymi zabudowami są również pojazdy opancerzone do przewożenia dużych wartości, a także zabudowy izotermiczne i chłodnie.

Zabudowy warsztatowe

Samochody użytkowe posiadają dużą pojemność ładowni, przez co idealnie nadają się do zabudowy. Z pewnością wiedzą o tym producenci zabudów warsztatowych, którzy wyposażą w konstrukcje modułowe furgon każdej marki i każdego typu. W ładowni wzdłuż obu ścian można swobodnie zainstalować regały warsztatowe, jednocześnie zachowując odpowiednią ilość miejsca na większe urządzenia (na przykład agregat prądotwórczy). Dodatkowo można zamontować jeszcze uchwyty do mocowania ładunku a na podłogę na przykład na dodatkową sklejkę ochronną. Ładowności dzisiejszych samochodów użytkowych, tylko z segmentu LCV, sięgają 800 kg i więcej, dzięki czemu nie trzeba już skrupulatnie wyliczać kolejnych kilogramów zabudowy i narzędzi – można mieć pewność, że cała zabudowa swobodnie się zmieści. Dodatkowo zapewniają nam szereg innych udogodnień, takich jak na przykład wysoki dach, długi rozstaw osi, siatka przytrzymująca bagaże czy częściowo uchylany dach. Dostęp do narzędzi ułatwiony jest przez otwierane na szerokość 70 cm boczne drzwi przesuwne, tylną klapę czy tylne drzwi skrzydłowe.

Do wyboru, do koloru

Konstrukcja modułowa oferuje niespotykaną wcześniej możliwość dowolnego łączenia ze sobą wszystkich elementów funkcjonalnych. Dzięki temu możemy dokładnie dopasować wybraną zabudowę do wymiarów wnętrza. Liczne szafki i regały umożliwiają rozłożenie narzędzi i materiałów roboczych w klarowny i oszczędny sposób. Materiały z blachy stalowej, aluminium i tworzywa gwarantują, że całość jest niezwykle lekka, a przy tym wytrzymała i stabilna. Na przykład firma Modul-System zdradza, że tajemnica całej konstrukcji tkwi w rozwiązaniu prostym, acz wyrafinowanym: otóż każdy moduł oparty jest na wysokowytrzymałym profilu teowym o wymiarach 27×27 mm, co pozwala na praktycznie nieskończoną liczbę kombinacji stelaży. Profil teowy umożliwia również bezpieczne i trwałe mocowanie akcesoriów.

Po co zabudowywać?

Odpowiedź na pytanie, po co zabudowywać, jest bardzo prosta – wystarczy gwałtowne hamowanie. Czy zastanawiałeś się kiedyś, ile w takiej sytuacji waży Twój śrubokręt? Z całą pewnością więcej niż kilogram. Poza tym zadbane i poukładane narzędzia po prostu mniej się niszczą i dłużej nam służą.

Profesjonalna zabudowa jest wizytówką profesjonalnej firmy!


Na kryzys – zabudowa
5 (100%) 4 głos[ów]


dołącz do dyskusji

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Zobacz także