Gama modeli użytkowych Opla

opel-prezentuje-game-modeli-uzytkowych
opel-prezentuje-game-modeli-uzytkowych 

Bogata oferta fabrycznych wersji modeli Movano, Vivaro i Combo może zaspokoić niemal każdą potrzebę w zakresie transportu specjalistycznego i nie tylko. Poznajmy najważniejsze cechy i funkcje użytkowych modeli Opla.

Podstawowym, a zarazem największym modelem w gamie jest Opel Movano – samochód, wyróżniony przyznawaną przez niemiecki magazyn branżowy Nagrodą dla Niemieckich Samochodów Użytkowych 2012. To wspaniałe osiągnięcie Opel zawdzięcza przede wszystkim ostatnim modernizacjom i usprawnieniom na bieżąco wprowadzanym w produkowanych modelach. Dzięki kilku rozwiązaniom usprawniającym, w tym ulepszeniom silnika, po raz kolejny udało się obniżyć zużycie paliwa, co jest bardzo ważne dla właścicieli firm i wszystkich użytkowników, którzy zwracają uwagę zwłaszcza na koszty eksploatacji. Silniki Diesla CDTI o pojemności 2,3 l i mocy 100 KM oraz 125 KM występują standardowo wraz z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, co w połączeniu z oponami o niskim oporze toczenia zapewnia znaczne obniżenie zużycia paliwa – aż o dziewięć procent w stosunku do wcześniejszego modelu: do 7,8 litra oleju napędowego na 100 km w modelach Movano o mocy 100 KM i 125 KM z napędem na przednie koła i w wersji furgon.

Movano oferuje aż 188 różnych wersji nadwoziowych – dzięki czemu może on zaspokoić niemal każdą potrzebę potencjalnych użytkowników. W ofercie dostępne są furgony o czterech długościach i z trzema wysokościami dachu, wersje kombi, różne wersje podwozia i kabiny pasażerskie, a także podwozia z platformą ładunkową. Opel oferuje specjalne, bardzo elastyczne adaptacje pojazdów i rozszerzenia funkcjonalności, a część tych wyspecjalizowanych wersji – jak na przykłąd skrzynia z opuszczanymi burtami, wywrotka lub minibus – są dostępne fabrycznie. Dla przykładu, podczas targów samochodów użytkowych w Hanowerze (IAA) na stoisku Opla znajdzie się wywrotka Movano z napędem na cztery koła, stworzona przez specjalistów z firmy Oberaigner.

Opel przywiązuje wyjątkową wagę do bezpieczeństwa, zwłaszcza podczas codziennej pracy. Niezwykle istotne w tym zakresie jest prawidłowe zamocowanie ładunku – uchwyty na drabiny, wykładzina antypoślizgowa i pasy do mocowania ładunków, wchodzą w skład standardowego wyposażenia samochodów Opla. Niemiecka marka może również zaproponować odpowiednie rozwiązania, zaspokajające nawet bardzo specyficzne wymagania klientów w każdej branży. Firma Bott wyposaża na przykład kompaktowy zabudowany furgon Combo w sprzęt warsztatowy, a firma Würth zapewnia takie wyposażenie furgonowi Movano.
Na IAA będzie można również zobaczyć specjalny system mocowania ładunków firmy VanyCare w furgonie Vivaro z kabiną pasażerską. Furgon ten oferowany jest także z rozwiązaniami wyposażenia wnętrza firmy Sortimo. Liczne systemy zagospodarowania wnętrza mogą zostać dostosowane do indywidualnych potrzeb, zapewniając porządek przestrzeni ładunkowej i wygodę jej użytkowania. Nawet podczas gwałtownych manewrów w czasie jazdy wszystko pozostanie na swoim miejscu.

Z kolei Opel Combo może się pochwalić aż 108 wariantami. W przypadku Combo trzeciej generacji tę szeroką ofertę różnych modeli uzupełnia spora gama nowoczesnych układów napędowych (z sześcioma silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi i zasilanymi CNG). Do wyboru są dwa podstawowe rodzaje nadwozia z krótkimi i długim rozstawem osi (2755/3105 mm) – oba typy nadwozia są dostępne w wersji furgonu lub w wersji z pięcioma do siedmiu miejsc siedzących. Wersja furgon z krótkim rozstawem osi dostępna jest także z dwiema wysokościami dachu.

Zabudowany furgon wyróżnia się bardzo dobrymi parametrami w najważniejszych obszarach: ładowność (do jednej tony łącznie z kierowcą), pojemność ładunkowa (do 4,6 m3), obciążenie tylnej osi (do 1,45 tony), długość ładunku (3400 mm przy złożeniu przedniego siedzenia pasażera), wysokość ładunku (1550 mm), drzwi otwieranie z tyłu (wysokość/ szerokość: 1455 x 1231 mm) i najniższy próg załadowczy (545 mm).

Nowy Opel Combo to również zróżnicowana i konkurencyjna gama układów napędowych, w tym cztery silniki wysokoprężne, jeden benzynowy oraz jeden zasilany sprężonym gazem ziemnym. Wszystkie silniki benzynowe i wysokoprężne dostępne są w szczególnie ekonomicznej i ekologicznej wersji ecoFLEX z technologią Start/Stop. Niskie zużycie paliwa w połączeniu z długimi okresami między przeglądami oraz niskimi kosztami utrzymania sprawiają, że Combo nowej generacji jest pojazdem ekonomicznym w eksploatacji. W modelach zasilanych benzyną i gazem zaleca się przeglądy co 30000 km, a w modelach z silnikiem wysokoprężnym – co 35000 km.

Trzecim z rodziny użytkowych modeli Opla jest Vivaro – od jego inauguracji w 2001 roku wyprodukowano ponad 500000 pojazdów, co czyni z Vivaro jednym z najbardziej popularnych samochodów w swojej klasie (z dopuszczalną masą całkowitą do 2,9 tony). Również Vivaro – podobnie jak Combo i Movano –oferowany jest w szerokim wachlarzu wersji: furgon, kombi, minibus pasażerski i pojazd rekreacyjno-turystyczny. Ten mistrz ładowności ze specyficzną kabiną kierowcy i dachem Jumbo łączy funkcjonalność z wysoką ekonomiką eksploatacji. Maksymalna pojemność ładunkowa Vivaro wynosi do 8,4 m3, a ładowność do 1207 kg. Może on także wygodnie pomieścić do dziewięciu pasażerów. Występuje w dwóch rozstawach osi, z dwiema wysokościami dachu oraz w pięciu podstawowych wersjach (furgon, kombi, Tour, Life, platforma ładunkowa).


Gama modeli użytkowych Opla
5 (100%) 3 głos[ów]

dołącz do dyskusji

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Zobacz także