Gama modeli użytkowych Opla

opel-prezentuje-game-modeli-uzytkowych
opel-prezentuje-game-modeli-uzytkowych 

Bogata oferta fabrycznych wersji modeli Movano, Vivaro i Combo może zaspokoić niemal każdą potrzebę w zakresie transportu specjalistycznego i nie tylko. Poznajmy najważniejsze cechy i funkcje użytkowych modeli Opla.

Podstawowym, a zarazem największym modelem w gamie jest Opel Movano – samochód, wyróżniony przyznawaną przez niemiecki magazyn branżowy Nagrodą dla Niemieckich Samochodów Użytkowych 2012. To wspaniałe osiągnięcie Opel zawdzięcza przede wszystkim ostatnim modernizacjom i usprawnieniom na bieżąco wprowadzanym w produkowanych modelach. Dzięki kilku rozwiązaniom usprawniającym, w tym ulepszeniom silnika, po raz kolejny udało się obniżyć zużycie paliwa, co jest bardzo ważne dla właścicieli firm i wszystkich użytkowników, którzy zwracają uwagę zwłaszcza na koszty eksploatacji. Silniki Diesla CDTI o pojemności 2,3 l i mocy 100 KM oraz 125 KM występują standardowo wraz z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, co w połączeniu z oponami o niskim oporze toczenia zapewnia znaczne obniżenie zużycia paliwa – aż o dziewięć procent w stosunku do wcześniejszego modelu: do 7,8 litra oleju napędowego na 100 km w modelach Movano o mocy 100 KM i 125 KM z napędem na przednie koła i w wersji furgon.

Movano oferuje aż 188 różnych wersji nadwoziowych – dzięki czemu może on zaspokoić niemal każdą potrzebę potencjalnych użytkowników. W ofercie dostępne są furgony o czterech długościach i z trzema wysokościami dachu, wersje kombi, różne wersje podwozia i kabiny pasażerskie, a także podwozia z platformą ładunkową. Opel oferuje specjalne, bardzo elastyczne adaptacje pojazdów i rozszerzenia funkcjonalności, a część tych wyspecjalizowanych wersji – jak na przykłąd skrzynia z opuszczanymi burtami, wywrotka lub minibus – są dostępne fabrycznie. Dla przykładu, podczas targów samochodów użytkowych w Hanowerze (IAA) na stoisku Opla znajdzie się wywrotka Movano z napędem na cztery koła, stworzona przez specjalistów z firmy Oberaigner.

Opel przywiązuje wyjątkową wagę do bezpieczeństwa, zwłaszcza podczas codziennej pracy. Niezwykle istotne w tym zakresie jest prawidłowe zamocowanie ładunku – uchwyty na drabiny, wykładzina antypoślizgowa i pasy do mocowania ładunków, wchodzą w skład standardowego wyposażenia samochodów Opla. Niemiecka marka może również zaproponować odpowiednie rozwiązania, zaspokajające nawet bardzo specyficzne wymagania klientów w każdej branży. Firma Bott wyposaża na przykład kompaktowy zabudowany furgon Combo w sprzęt warsztatowy, a firma Würth zapewnia takie wyposażenie furgonowi Movano.
Na IAA będzie można również zobaczyć specjalny system mocowania ładunków firmy VanyCare w furgonie Vivaro z kabiną pasażerską. Furgon ten oferowany jest także z rozwiązaniami wyposażenia wnętrza firmy Sortimo. Liczne systemy zagospodarowania wnętrza mogą zostać dostosowane do indywidualnych potrzeb, zapewniając porządek przestrzeni ładunkowej i wygodę jej użytkowania. Nawet podczas gwałtownych manewrów w czasie jazdy wszystko pozostanie na swoim miejscu.

Z kolei Opel Combo może się pochwalić aż 108 wariantami. W przypadku Combo trzeciej generacji tę szeroką ofertę różnych modeli uzupełnia spora gama nowoczesnych układów napędowych (z sześcioma silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi i zasilanymi CNG). Do wyboru są dwa podstawowe rodzaje nadwozia z krótkimi i długim rozstawem osi (2755/3105 mm) – oba typy nadwozia są dostępne w wersji furgonu lub w wersji z pięcioma do siedmiu miejsc siedzących. Wersja furgon z krótkim rozstawem osi dostępna jest także z dwiema wysokościami dachu.

Zabudowany furgon wyróżnia się bardzo dobrymi parametrami w najważniejszych obszarach: ładowność (do jednej tony łącznie z kierowcą), pojemność ładunkowa (do 4,6 m3), obciążenie tylnej osi (do 1,45 tony), długość ładunku (3400 mm przy złożeniu przedniego siedzenia pasażera), wysokość ładunku (1550 mm), drzwi otwieranie z tyłu (wysokość/ szerokość: 1455 x 1231 mm) i najniższy próg załadowczy (545 mm).

Nowy Opel Combo to również zróżnicowana i konkurencyjna gama układów napędowych, w tym cztery silniki wysokoprężne, jeden benzynowy oraz jeden zasilany sprężonym gazem ziemnym. Wszystkie silniki benzynowe i wysokoprężne dostępne są w szczególnie ekonomicznej i ekologicznej wersji ecoFLEX z technologią Start/Stop. Niskie zużycie paliwa w połączeniu z długimi okresami między przeglądami oraz niskimi kosztami utrzymania sprawiają, że Combo nowej generacji jest pojazdem ekonomicznym w eksploatacji. W modelach zasilanych benzyną i gazem zaleca się przeglądy co 30000 km, a w modelach z silnikiem wysokoprężnym – co 35000 km.

Trzecim z rodziny użytkowych modeli Opla jest Vivaro – od jego inauguracji w 2001 roku wyprodukowano ponad 500000 pojazdów, co czyni z Vivaro jednym z najbardziej popularnych samochodów w swojej klasie (z dopuszczalną masą całkowitą do 2,9 tony). Również Vivaro – podobnie jak Combo i Movano –oferowany jest w szerokim wachlarzu wersji: furgon, kombi, minibus pasażerski i pojazd rekreacyjno-turystyczny. Ten mistrz ładowności ze specyficzną kabiną kierowcy i dachem Jumbo łączy funkcjonalność z wysoką ekonomiką eksploatacji. Maksymalna pojemność ładunkowa Vivaro wynosi do 8,4 m3, a ładowność do 1207 kg. Może on także wygodnie pomieścić do dziewięciu pasażerów. Występuje w dwóch rozstawach osi, z dwiema wysokościami dachu oraz w pięciu podstawowych wersjach (furgon, kombi, Tour, Life, platforma ładunkowa).


Gama modeli użytkowych Opla
Oceń artykuł

dołącz do dyskusji

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Zobacz także