Samochód fachowca

Dacia Dokker Van z bliska

Po modelu Lodgy, zaprezentowanym na początku tego roku, gama Dacii wzbogaca się o dwa nowe modele: Dokker i Dokker Van. Drugi z nich to furgonetka, której zalety użytkowe mają zdobyć uznanie małych firm z sektora handlu i usług.

Nazwa „Dokker” pochodzi od angielskiego terminu „dockworker”, oznaczającego robotników zatrudnionych przy załadunku i rozładunku statków zawijających do portu. Nazwa ma podkreślać więc zdolności ładunkowe obu modeli, ich solidną konstrukcję i możliwości zmiany konfiguracji. W Polsce klienci będą mogli zamawiać użytkową wersję Dokkera od 15 września.

Podobieństwo do innych modeli Dacii jest widoczne w charakterystycznej stylistyce osłony chłodnicy i szerokich świateł. Dokker Van w standardzie wyposażony jest w czarne zderzaki o ziarnistej fakturze sięgające aż pod światła i tylny zderzak o kształcie dobrze zabezpieczającym tylne światła.

Dokker jest długi na 4,36 m, szeroki na 1,75 m (bez lusterek) i wysoki na 1,81 m (bez relingów). Pojemność ładunkowa wynosi 3,3 m3, co oznacza długość załadunku równą 1,9 m. Pojemność tę możemy jednak zwiększyć – dzięki opcji Dacia Easy Seat. Jest to wielofunkcyjne siedzenie pasażera – można je złożyć do położenia stolika lub ustawić pionowo przy schowku w desce rozdzielczej, uwalniając w ten sposób przestrzeń ładunkową o długości 2,42 m. Siedzenie to można również wyjąć z samochodu – przestrzeń ładunkowa zwiększa się wówczas do 3,9 m3. Ta ostatnia konfiguracja ułatwia załadunek przedmiotów o długości do 3 metrów (długość załadunku: 3,11 m). Są to najlepsze parametry na rynku i plasują Dacię Dokker Van wśród najbardziej funkcjonalnych samochodów w tym segmencie.

Te różne konfiguracje można uzyskać nie zmniejszając komfortu pasażera, ponieważ Dacia Easy Seat posiada również regulację położenia wzdłużnego i kąta pochylenia oparcia. Maksymalna ładowność Dacii Dokker Van sięga 750 kg. W zależności od wersji i przepisów obowiązujących w poszczególnych krajach, kabina może być oddzielona od części ładunkowej za pomocą przeszklonej ścianki działowej na całej swojej szerokości, uchylnej kraty lub osłony rurowej dostępnej w niektórych krajach. Te dwa ostatnie rozwiązania pozwalają na złożenie siedzenia pasażera (opcja Dacia Easy Seat) i zwiększenie pojemności użytkowej przy jednoczesnym zabezpieczeniu miejsca kierowcy.

Dacia Dokker Van jest w standardzie wyposażona w szerokie przesuwne drzwi boczne. Drugie drzwi są dostępne w opcji. Są bardzo solidne, ale otwiera się je bez wysiłku. Dwuskrzydłowe, asymetryczne drzwi tylne otwierają się pod kątem 90°. Posiadają specjalną blokadę, która uniemożliwia zatrzaśnięcie drzwi przez podmuch wiatru. Blokadę można w prosty sposób zwolnić za pomocą klamki umieszczonej na wewnętrznej stronie drzwi i otworzyć je pod kątem 180°.

Nowa Dacia oferuje bogate możliwości aranżacji wnętrza oraz duży wybór akcesoriów. Pojazd może być wyposażony w multimedialny system Media Nav składający się z dużego, 7-calowego ekranu dotykowego (18 cm), nawigacji, radia, zestawu głośnomówiącego Bluetooth oraz dodatkowych gniazd umożliwiających podłączenie urządzeń zewnętrznych. Wśród opcji znajdziemy również ograniczniki prędkości i radar cofania.

W zależności od kraju Dacia Dokker i Dokker Van będą dysponowały gamą 4 silników: najnowszym silnikiem benzynowym 1.2 TCe 115 KM (przewidziany w późniejszym terminie także na polskim rynku), jednostką 1.6 MPI 85 KM oraz silnikami wysokoprężnymi 1.5 dCi 75 KM i 90 KM.

5/5 - (6 votes)

Data publikacji: 17 lipca, 2012

Autor:

5/5 - (6 votes)

Tagi:

Komentarze


Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły