Mercedes-Benz Vito E-CELL
Choć pojazdy użytkowe pozostają nieco w tyle w rozwoju technologii elektrycznej w porównaniu do samochodów osobowych, niektórzy producenci mają się czym pochwalić. M.in. Mercedes, który seryjnie produkuje elektryczną odmianę Vito.
Wszystko wskazuje na to, że na gęsto zaludnionych obszarach, gdzie poziom spalin i hałasu jest wysoki, przyszłość należy do pojazdów z napędem elektrycznym. Vito E-Cell w udany sposób łączy innowacyjną koncepcję układu napędowego z produkowaną już konstrukcją. Sercem auta jest motor elektryczny o mocy 82 KM i momencie obrotowym 280 Nm. Ponieważ ten ostatni dostępny jest od najniższych obrotów, Vito zapewnia dynamikę jazdy na poziomie pojazdów napędzanych współczesnymi silnikami wysokoprężnymi.
Litowo-jonowe baterie zostały umieszczone pod podłogą przestrzeni ładunkowej., a ich pojemność – 36 kWh – pozwala na przejechanie około 130 km. To więcej, niż statystyczny kierowca vana, który za kierownica przejeżdża średnio między 50 a 80 kilometrów dziennie. By zwiększyć zasięg, prędkość maksymalna Vito E-CELL została ograniczona do 80 km/h. Model ten powstaje na tej samej linii produkcyjnej co inne odmiany.
Vito E-Cell powstał na bazie modelu z długim rozstawem osi (3200 mm), by zapewnić przestrzeń pod podłogą na akumulatory. Dodatkowo napęd przenoszony jest na oś przednią. Jest to zupełnie nowy napęd, opracowany na potrzeby elektrycznej konstrukcji. Dzięki temu przestrzeń ładunkowa pomieści aż 900 kg.
Komentarze