Böcker AK 37/4000 wyznacza nowe standardy

Fot. 1. Dźwig Böcker AK 37/4000 – kompaktowy, zwrotny i mocny.
Fot. 1. Dźwig Böcker AK 37/4000 – kompaktowy, zwrotny i mocny. 

Mając ponad 25 lat doświadczenia w budowie żurawi aluminiowych przedsiębiorstwo rodzinne Böcker produkuje na samochodach ciężarowych MAN-a lub Mercedesa zabudowany żuraw samochodowy w klasie samochodów ciężarowych do 7,49 tony o maksymalnym udźwigu użytecznym 4 t i długościach wysunięcia do 37 m, który może sprostać wszelkich zadaniom w codziennym życiu na budowie. Obojętnie, czy na dachu, konstrukcji elewacji, czy podczas wszelkich prac montażowych, dzięki dużym zasięgom do 28 m przy udźwigu równym 250 kg Böcker AK 37/4000 transportuje bez trudu wszelkie ładunki, także na znajdującej się z tyłu stronie dachu lub budynku.

Nowoczesny i niezwykle bezpieczny sterownik PLC umożliwia dokładny i pozbawiony drgań transport dużych ładunków. Cztery stabilne podpory hydrauliczne mogą być oddzielnie sterowane tak, że żuraw można bez trudu dopasować do warunków panujących na miejscu. Sterownik PLC nadzoruje przy tym w sposób ciągły położenie każdej pojedynczej podpory i automatycznie uwalnia maksymalny obszar roboczy. Nowe sterowanie radiowe HBC z kolorowym wyświetlaczem i opcjonalną kamerą gwarantuje także bezpieczną i szybką obsługę żurawia AK 37/4000.

Zalety żurawia Böcker AK 37/4000 w szczegółach:

Niezwykle stabilny i ciągły profil masztu umożliwia dokładną co do punktu pracę dzięki maksymalnej sztywności na skręcanie. Ponieważ w żurawiu Böcker AK 37/4000 zrezygnowano z perforowania masztu na pasie rozciąganym i ściskanym, to zapewnia on maksymalną stabilność. Zamknięty profil zapobiega przedostawaniu się ciał obcych.
Dzięki przemyślanemu systemowi masztu możliwe jest precyzyjne i pozbawione szarpnięć wsuwanie i wysuwanie teleskopu, nawet przy dużych obciążeniach i płaskich położeniach masztu. Brak spawów w niedostępnych miejscach, łańcuch Flyera i siłowniki hydrauliczne utrzymują koszty konserwacji na niskim poziomie. Bezkompromisową długotrwałość zapewniają niezawodne podzespoły znanych producentów z serwisem na całym świecie. Zarówno siłowniki teleskopu, jak też i siłowniki podpór wytrzymują testy stałego obciążenia. Solidne i precyzyjne sterowanie radiowe żurawia Böcker AK 37/4000 z kolorowym wyświetlaczem pochodzi od wiodącego na całym świecie producenta – firmy HBC. Do optymalnej widoczności placu budowy w sterowaniu radiowym zamontowana jest innowacyjna technologia kamerowa. Przydatne wskazówki, jak na przykład maks. zasięg, wspomagają aktywną obsługę. Do wyposażenia seryjnego należy także funkcja diagnozowania. Dzięki jednoczesnemu sterowaniu wieloma funkcjami żurawia możliwa jest efektywna obsługa bez przełączania.
Ponieważ Böcker AK 37/4000 pracuje z tylko jednym silnikiem dla samochodu ciężarowego, żurawia i pomostów, to koszty eksploatacji, nakłady na konserwację i zużycie paliwa w porównaniu z oddzielnymi agregatami dodatkowymi są niewielkie, a także obsługa jest znacznie wygodniejsza. Ponieważ do pracy nie jest potrzebny dodatkowy zespół napędowy, to nie powstaje także dodatkowe nadmierne natężenia hałasu w pracy pomostu i można się liczyć ze znacznie mniejszą ilością awarii. Mocny napęd dodatkowy PTO samochodu ciężarowego zapewnia maksymalne prędkości robocze i umożliwia żurawiowi Böcker AK 37/4000 zawsze podnoszenie maksymalnego ładunku. Operacje robocze są dzięki obsłudze wielu funkcji żurawia w tym samym czasie niezwykle efektywne, podobnie jak duże prędkości haka do 55 m/min.
Maksymalną stabilność i stateczność zapewniają szczególnie solidne podpory ze stali drobnoziarnistej o dużej wytrzymałości. Stabilne siłowniki hydrauliczne żurawia Böcker AK 37/4000 wysuwają podpory boczne i bezstopniowo regulują ich wysokość. Duży skok podpór gwarantuje wysoki prześwit podłużny bez uciążliwego ich podbudowywania. Płyty podpór są umieszczone na żurawiu w sposób zabezpieczony przed kradzieżą i można je szybko zdjąć. Solidne ledowe lampy błyskowe na podporach umożliwiają łatwe zabezpieczenie miejsca użycia żurawia.

Fot. 2. Żuraw Böcker AK 34/4000 Wyjątkowo mały promień pozwala pracować bez większego zakłócenia ruchu.
Fot. 2. Żuraw Böcker AK 34/4000 Wyjątkowo mały promień pozwala pracować bez większego zakłócenia ruchu.

Całkowicie zmienne wysuwanie każdej pojedynczej podpory żurawia umożliwia elastyczne ustawienie i optymalną geometrię zabudowy Böcker AK 37/4000 przy stateczności niezależnej od warunków pogodowych. Funkcja automatycznego wyrównywania poziomu gwarantuje szybki montaż za pomocą sterowania radiowego. Dzięki wyjątkowo niewielkiemu promieniowi pracy żurawia wskutek jego konstrukcji bez problemów można go np. stosować na ulicy przy odbywającym się ruchu drogowym.
Precyzyjną i pozbawioną drgań pracę zapewnia nowoczesny sterownik PLC. Automatyczne uwalnianie maksymalnego obszaru roboczego następuje niezależnie od położenia podpór i podwieszonego ładunku. Za pomocą dołączanego ograniczenia kąta obrotu można ograniczyć obszar roboczy żurawia Böcker AK 37/4000 np. podczas prac w pobliżu linii pod napięciem. Dwa oddzielne obwody bezpieczeństwa nadzorują się wzajemnie. W zależności od sytuacji roboczej można wybrać bieg szybki i bieg pełzający.
Także technologia pomostu żurawia Böcker AK 37/4000 jest przemyślana. Różne modele koszy roboczych, między innymi obrotowe, umożliwiają udźwig użyteczny do 250 kg. Przy czym system FixLock zapewnia najkrótsze czasy montażu bez narzędzi i automatyczne wyrównanie poziomu kosza roboczego do wygodnej pracy. Ponieważ dzięki wykorzystaniu instalacji elektrycznej samochodu nie jest potrzebny oddzielny silnik napędowy, to żuraw Böcker AK 37/4000 oszczędza na emisjach i na miejscu. Do seryjnego wyposażenia zalicza się także zasilanie prądem roboczym 230 V w koszu.

Fot. 3. Proste sterowanie radiowe z kolorowym wyświetlaczem.
Fot. 3. Proste sterowanie radiowe z kolorowym wyświetlaczem.

Andreas Sparrer
Export Manager
Böcker Maschinenwerke GmbH
Lippestraße 69 – 73
DE-59368 Werne
Tel. +49 23 89 79 89 506
Mobil +49 171 4786560
sparrer@boecker-group.com www.boecker-group.com


Böcker AK 37/4000 wyznacza nowe standardy
Oceń artykuł

dołącz do dyskusji

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Zobacz także