Na rynku

Znany dekarz poleca!

Aktorzy, piosenkarze, celebryci, czy sportowcy coraz częściej wykorzystują swój wizerunek do szeroko pojętych działań promocyjnych na rzecz różnych marek. Znani i lubiani rozpowszechniają informacje o firmie, zachwalają jej produkty i namawiają do zakupu. W każdej branży możemy spotkać ambasadorów marek, którzy potrafią skutecznie przekonać tłumy do zakupu produktów.

Nie inaczej wygląda sytuacja na rynku pokryć dachowych. Tylko, że w tym przypadku nie mówimy o jednej znanej osobie, a o całej rzeszy dekarzy, na których wiedzy i doświadczeniu polegają inwestorzy. To właśnie wiedza i doświadczenie czynią fachowców idealnymi ambasadorami, którym klienci ufają. Mają bowiem pewność, że rekomendowana przez nich marka będzie wysokiej jakości. Choć marka sama w sobie nie jest wartością materialną, przekłada się na realne wybory fachowców. Siła, moc, potęga marki… jakkolwiek ją określić, jest to ciąg zdarzeń, decyzji, komunikatów, na które składają się relacje.

Poziom wpływu wykonawcy na decyzje o wyborze marki pokrycia dachowego przez klienta ostatecznego

Poziom wpływu wykonawcy na decyzje o wyborze marki pokrycia dachowego przez klienta ostatecznego

Marka jest niczym innym, jak reputacją firmy w oczach klientów, oceną produktów, ich jakości, opinią nt. wizerunku pracowników, dystrybucji, etc. W czasach mediów społecznościowych, powszechnego dostępu do różnych źródeł informacji, dotarcie do potencjalnych klientów stało się dużo łatwiejsze. I paradoksalnie – dużo szybciej można ich stracić. Fachowiec – ambasador marki to szczególny element układanki pod nazwą „wizerunek”. Z punktu widzenia strategii marketingowej i komunikacyjnej przedsiębiorstwa współpraca z firmami wykonawczymi powinna być standardową czynnością. Tym bardziej, że aż 86,3% dekarzy poleca zakup konkretnych marek pokryć dachowych. Istotna jest również sama częstotliwość polecania wybranych produktów. 59,9% dekarzy rekomenduje konkretną markę w 90-100% przypadków, przy czym połowa deklaruje, że zawsze poleca określonego producenta (10 na 10 przypadków). Świadczy to o dużym zaangażowaniu wykonawców w proces decyzyjny inwestorów.

86,3% wykonawców zajmujących się montażem pokryć dachowych poleca zakup konkretnych marek.50,5% fachowców zawsze poleca określonego producenta (10 na 10 przypadków).

Dekarze rekomendują konkretne rozwiązania i chętnie dzielą się swoją opinią z konsumentami. Tym samym są oni czynnymi promotorami lub krytykami marki. Czynni krytycy brandu są grupą postrzeganą jako największe zagrożenie dla producenta. Bywają niezadowoleni z oferowanych produktów. Co jednak bardziej znaczące, rozpowszechniają oni bardzo chętnie negatywne opinie wśród innych potencjalnych klientów. A bezstronny głos dekarza w procesie decyzyjnym jest niezmiernie istotny. 72,7% z nich przyznaje bowiem, iż ma znaczący lub wręcz decydujący wpływ na wybór marki pokryć dachowych przez inwestora. Fachowcy na podstawie swoich doświadczeń i preferencji polecają marki stając się tym samym częścią procesu decyzyjnego ostatecznego klienta.

Determinanty polecania marek pokryć dachowych (w %)

Determinanty polecania marek pokryć dachowych (w %)

Co zrobić by dekarz stał się entuzjastą naszej marki? Budując spójny przekaz marketingowy należy eksponować te czynniki, które w głównej mierze wpływają na poziom rekomendacji fachowców. A podstawą do polecania konkretnej marki jest wysoka jakość jej produktów. Parametr ten jest znacznie częściej wskazywany przez dekarzy niż niska cena. Pamiętajmy, iż fachowiec w branży budowlanej to nie tylko specjalista od wykonawstwa określonych prac, ale również – jeśli nie przede wszystkim – ekspert i fachowy recenzent produktów, z którymi pracuje. To również ważny klient, który na podstawie własnych doświadczeń oraz fachowej wiedzy kupuje oraz poleca swoim klientom określone marki. Wykonawca to autorytet, którego opinie nie pozostają bez znaczenia w procesie decyzyjnym ostatecznych klientów. Poprzez osąd fachowcy, firmy producenckie mogą zyskać lub stracić klientów.

Oceny wykonawców dotyczące produktów to dla producentów rzetelna informacja na temat jakości wytwarzanych wyrobów oraz świetne źródło informacji o możliwych do wprowadzenia zmianach, przekładających się na doskonalenie wytwarzanych towarów.

Artykuł opracowany na podstawie danych pochodzących z raportu: Rynek pokryć dachowych w Polsce 2019 przygotowanego przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku.

Osoby zainteresowane zakupem eksperckich raportów i szczegółowych analiz rynku prosimy o kontakt mailowy: b.tomczak@asm-poland.com.pl

4.9/5 - (31 votes)

Data publikacji: 6 czerwca, 2019

Autor:

4.9/5 - (31 votes)


Komentarze


Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  1. propagator
    czwartek, 6 czerwca, 2019

    Najczęściej bywa tak, że wykonawca poleca produkt, na który ma najkorzystniejszy rabat u producenta. Związane jest to z możliwością osiągnięcia największego zysku. Dobrze jest, gdy idzie to w parze z rzeczową argumentacją zalet danego produktu.

Podobne artykuły