Na rynku

Laur Dekady 2004-2014 dla Galeco

22 września br, podczas uroczystości wręczania nagród Laur Klienta firma Galeco odebrała zaszczytny tytuł Laur Dekady 2004-2014. Na pytanie, co dla firmy z branży budowlanej oznacza wyróżnienie Laurem Dekady 2004-2014, odpowiada Tomasz Piotrowski – Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Galeco.

1. Co dla firmy z branży budowlanej oznacza wyróżnienie Laurem Dekady 2004-2014?

Galeco od samego początku działalności bardzo poważnie traktowało działania promocyjne w swojej aktywności rynkowej. Precyzyjnie dobrany zespół dba, by dostarczać na rynek adekwatne bezpośrednie wsparcie sprzedaży B2B z jednej strony, zaś z drugiej możliwie najszerzej docierać z kreacją i komunikacją do inwestorów indywidualnych, budując w ten sposób popularność marki. Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że kierunek ten sprawdza się w naszej firmie, a Laur Klienta – Dekady jest dla nas potwierdzeniem, że polityka promocyjna Galeco pozostaje na właściwym kursie.

2. W ostatnim czasie branża budowlana przeżywała kryzys. Jak Galeco odnalazło się w tej trudnej dla branży rzeczywistości?

Nie jest pustym frazesem stwierdzenie, że w Galeco uważnie nasłuchujemy sygnałów płynących z rynku i staramy się spełniać oczekiwania klientów. Stale pracujemy nad nowymi produktami i zgodnie z wyznaczoną przez Prezesa Zarządu – Szczepana Buryło – strategią „ucieczki do przodu”, dbamy o najwyższy poziom oferowanych produktów, a jednocześnie poszerzamy ofertę handlową. W ostatnich latach oferta została wzbogacona o przełomowy na rynku System Galeco Bezokapowy, w tym roku wdrożyliśmy system podbitki Galeco Decor drugiej generacji. Również w 2015 przewidujemy nowe i ciekawe rozwiązania produktowe, które zaprezentujemy na Targach Budma w Poznaniu. Taka strategia, w połączeniu z przewidywalnością w polityce sprzedażowej i profesjonalnym zespołem handlowym, pozwala firmie osiągać wzrosty, pomimo niewątpliwego spowolnienia w branży budowlanej.

Laur Dekady2004-2014 dla Galeco

3. W ostatnich latach branża budowlana przeżywa okres wzlotów i upadków. Jakie są prognozy na przyszłość, jakie szanse i zagrożenia?

Zawsze staramy się z uśmiechem spoglądać w przyszłość. Wierzymy, że mądra strategia marketingowa może zapewnić stały wzrost sprzedaży. Jednocześnie należy nieustannie nasłuchiwać sygnałów rynkowych. Barierami są niewątpliwie ciągle niskie wskaźniki w budownictwie – ilość pozwoleń na budowę, ilość rozpoczętych budów czy ilość nowo udzielanych kredytów hipotecznych. Jednak nawet na kurczącym się rynku, sprzedaż można zwiększać, dzięki wsłuchiwaniu się w potrzeby klientów, realizacji innowacyjnych i niestandardowych rozwiązań, tym samym przejmując udziały konkurentów.

Niewątpliwą szansą na przyszłość jest stałe poszukiwanie nowych rozwiązań produktowych i marketingowych. Rynek to ciągły ruch – oczekiwania klientów, ewoluujące trendy w architekturze, a także zmiany w zasobności inwestorów zmieniają się z roku na rok. Uważne badanie rynku, i co istotniejsze, wyciąganie i wdrażanie odpowiednich wniosków, powinny zapewnić długofalowy i stabilny rozwój. Ważna jest również pokora wobec rynku i klienta – niejedna globalna marka przestała istnieć przez przekonanie o własnej doskonałości. Z pokorą, a jednocześnie dużym optymizmem spoglądam w przyszłość.

4. Jakie produkty Galeco wzbudzały największe zainteresowanie w ostatnim czasie?

Gama produktów Galeco, zgodnie z Macierzą BCG, jest zdywersyfikowana, a jej niewątpliwą gwiazdą jest system Galeco STAL, który mimo pojawiających się wciąż konkurentów i nieudolnych prób naśladowania, cieszy się ogromnym zaufaniem klientów.

Powyżej oczekiwań rozwija się również system podsufitowy Galeco Decor, którego drugą generację wprowadziliśmy do oferty w tym roku. Największe atuty tego systemu to z pewnością atrakcyjna cena, łatwy montaż oraz odporność na warunki atmosferyczne.

Patrząc w przyszłość, intensywnie pracujemy nad rozwojem sprzedaży systemu Galeco Bezokapowy, który już cieszy się dużym uznaniem wśród architektów i projektantów, dzięki zastosowaniu „niewidocznej” rynny i rury spustowej oraz możliwości zastosowania systemu do nowoczesnych brył budynków.

Laur Dekady2004-2014 dla Galeco

5. Oferta Galeco daje wiele możliwości wyboru również kolorystyki systemów rynnowych. Jakie trendy kolorystyczne dominują obecnie?

Każdy rok przynosi zaskakujące mody w kolorystyce systemów rynnowych. Co ciekawe inaczej, kształtują się trendy w systemach z PVC a inaczej w systemach ze stali powlekanej. Wynika to z faktu, że rynny PVC są w większości instalowane do innych rodzajów pokryć dachowych, niż rynny stalowe, a w pokryciach zapewne też widoczne są zmieniające się preferencje inwestorów. W segmencie PVC niezmiennie dominującym kolorem jest czekoladowy brąz. W systemie Galeco STAL w pierwszej dekadzie obecnego wieku również dominował kolor brązowy. Modne były także rynny w kolorach pasujących do dachów z klasyczną ceglastą dachówką.

W ostatnich latach gust Polaków wyraźnie kieruje się w kierunku grafitu i czerni, co jest efektem mody na bardziej nowoczesne budownictwo.

Jak widać trendy kolorystyczne na przestrzeni lat potrafią bardzo się zmieniać i kto wie, czy w przyszłości nie przyjdzie w Polsce moda na rynny w kolorze białym, które dziś staowią niewielki procent sprzedaży.

6. Galeco co roku wprowadza nowe produkty i rozwiązania montażu. Czy w związku z tym w 2015 r. planowane będą szkolenia dla wykonawców?

Galeco od lat aktywnie działa na polu bezpośrednich kontaktów z wykonawcami. Rok rocznie nasi pracownicy przeprowadzają kilkadziesiąt szkoleń produktowych dla dekarzy. Spotkania te, to doskonała okazja do zaprezentowania nowości produktowych, których w ofercie Galeco nigdy nie brakuje, a także przekazania technicznych aspektów dotyczących montażu produktów Galeco.

Szkolenia to dla nas nie tylko przekazanie informacji, to również niepowtarzalna okazja do wsłuchania się w opinie wykonawców, którzy na co dzień pracują z naszym produktem. W wyniku wielu takich spotkań dokonywaliśmy korekt w naszych produktach, gdyż wiemy że to dobra inwestycja w przyszłość.

W zbliżającym się roku planujemy rozszerzenie naszej aktywności szkoleniowej o seminaria i szkolenia dla architektów. W bieżącym roku rozpoczęliśmy szkoleniową pracę z architektami głównie w oparciu o nasz najnowszy system rynnowy – Galeco Bezokapowy. Wśród architektów i projektantów system ten cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, jednak wymaga przekazania dogłębnej i bardzo precyzyjnej wiedzy odnośnie sposobu wykorzystania systemu.

Planujemy też akcję specjalistycznych warsztatów na temat systemu Bezokapowego dla wykonawców. Dekarz po ukończeniu takiego warsztatu otrzyma status Rekomendowanego Instalatora Systemu Bezokapowego i będzie polecany przez naszą firmę w przypadkach zapytań ze strony inwestora. Jak widać, działalność szkoleniowa w Galeco, to obszar rozległy i angażujący sporą część energii naszych handlowców. W przyszłym roku planujemy również wykorzystać media elektroniczne do prowadzenia seminariów z architektami i wykonawcami. Jesteśmy już po pilotażowej akcji, która spełniła nasze oczekiwania, więc zamierzamy kontynuować akcje szkoleniowe również za pośrednictwem tego kanału.

7. Jakie są plany Galeco na przyszłość?

Rok 2015 z pewnością będzie obfitował w wiele ciekawych wydarzeń dedykowanych zarówno naszym bezpośrednim klientom czyli dekarzom i hurtownikom, ale także inwestorom. W planach mamy między innymi przeprowadzenie praktycznych szkoleń dla wykonawców i architektów, ale także zorganizowanie webinariów w atrakcyjnej formie multimedialnej.

Ponadto sezon budowlany 2015 rozpoczniemy od uczestnictwa w Międzynarodowych Targach Budma w Poznaniu, gdzie zaprezentujemy nowości produktowe Galeco, które z pewnością pozytywnie zaskoczą naszych klientów. Obecnie nasz zespół odpowiedzialny za rozwój produktu jest już na ukończeniu prac związanych z planowanymi premierami produktowymi na 2015, ale wciąż pozostaje to naszą tajemnicą handlową, którą wyjawimy niebawem.

W zbliżającym się roku nadal chcemy promować sprzedaż systemu Galeco Decor, a także pozostałe nasze systemy rynnowe. Niezmiennie ambitnie chcemy też rozwijać sprzedaż eksportową na rynkach Europy Wschodniej i Południowej, a także między innymi w Turcji i w Kanadzie, potwierdzając, że polski produkt, polskiego producenta wykonany polską pracą, może z powodzeniem zdobywać zaufanie zagranicznych kontrahentów.

4.8/5 - (5 votes)

Data publikacji: 4 grudnia, 2014

Autor:

4.8/5 - (5 votes)

Tagi:

Komentarze


Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły