Laur Dekady 2004-2014 dla Galeco
22 września br, podczas uroczystości wręczania nagród Laur Klienta firma Galeco odebrała zaszczytny tytuł Laur Dekady 2004-2014. Na pytanie, co dla firmy z branży budowlanej oznacza wyróżnienie Laurem Dekady 2004-2014, odpowiada Tomasz Piotrowski – Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Galeco.
1. Co dla firmy z branży budowlanej oznacza wyróżnienie Laurem Dekady 2004-2014?
Galeco od samego początku działalności bardzo poważnie traktowało działania promocyjne w swojej aktywności rynkowej. Precyzyjnie dobrany zespół dba, by dostarczać na rynek adekwatne bezpośrednie wsparcie sprzedaży B2B z jednej strony, zaś z drugiej możliwie najszerzej docierać z kreacją i komunikacją do inwestorów indywidualnych, budując w ten sposób popularność marki. Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że kierunek ten sprawdza się w naszej firmie, a Laur Klienta – Dekady jest dla nas potwierdzeniem, że polityka promocyjna Galeco pozostaje na właściwym kursie.
2. W ostatnim czasie branża budowlana przeżywała kryzys. Jak Galeco odnalazło się w tej trudnej dla branży rzeczywistości?
Nie jest pustym frazesem stwierdzenie, że w Galeco uważnie nasłuchujemy sygnałów płynących z rynku i staramy się spełniać oczekiwania klientów. Stale pracujemy nad nowymi produktami i zgodnie z wyznaczoną przez Prezesa Zarządu – Szczepana Buryło – strategią „ucieczki do przodu”, dbamy o najwyższy poziom oferowanych produktów, a jednocześnie poszerzamy ofertę handlową. W ostatnich latach oferta została wzbogacona o przełomowy na rynku System Galeco Bezokapowy, w tym roku wdrożyliśmy system podbitki Galeco Decor drugiej generacji. Również w 2015 przewidujemy nowe i ciekawe rozwiązania produktowe, które zaprezentujemy na Targach Budma w Poznaniu. Taka strategia, w połączeniu z przewidywalnością w polityce sprzedażowej i profesjonalnym zespołem handlowym, pozwala firmie osiągać wzrosty, pomimo niewątpliwego spowolnienia w branży budowlanej.

3. W ostatnich latach branża budowlana przeżywa okres wzlotów i upadków. Jakie są prognozy na przyszłość, jakie szanse i zagrożenia?
Zawsze staramy się z uśmiechem spoglądać w przyszłość. Wierzymy, że mądra strategia marketingowa może zapewnić stały wzrost sprzedaży. Jednocześnie należy nieustannie nasłuchiwać sygnałów rynkowych. Barierami są niewątpliwie ciągle niskie wskaźniki w budownictwie – ilość pozwoleń na budowę, ilość rozpoczętych budów czy ilość nowo udzielanych kredytów hipotecznych. Jednak nawet na kurczącym się rynku, sprzedaż można zwiększać, dzięki wsłuchiwaniu się w potrzeby klientów, realizacji innowacyjnych i niestandardowych rozwiązań, tym samym przejmując udziały konkurentów.
Niewątpliwą szansą na przyszłość jest stałe poszukiwanie nowych rozwiązań produktowych i marketingowych. Rynek to ciągły ruch – oczekiwania klientów, ewoluujące trendy w architekturze, a także zmiany w zasobności inwestorów zmieniają się z roku na rok. Uważne badanie rynku, i co istotniejsze, wyciąganie i wdrażanie odpowiednich wniosków, powinny zapewnić długofalowy i stabilny rozwój. Ważna jest również pokora wobec rynku i klienta – niejedna globalna marka przestała istnieć przez przekonanie o własnej doskonałości. Z pokorą, a jednocześnie dużym optymizmem spoglądam w przyszłość.
4. Jakie produkty Galeco wzbudzały największe zainteresowanie w ostatnim czasie?
Gama produktów Galeco, zgodnie z Macierzą BCG, jest zdywersyfikowana, a jej niewątpliwą gwiazdą jest system Galeco STAL, który mimo pojawiających się wciąż konkurentów i nieudolnych prób naśladowania, cieszy się ogromnym zaufaniem klientów.
Powyżej oczekiwań rozwija się również system podsufitowy Galeco Decor, którego drugą generację wprowadziliśmy do oferty w tym roku. Największe atuty tego systemu to z pewnością atrakcyjna cena, łatwy montaż oraz odporność na warunki atmosferyczne.
Patrząc w przyszłość, intensywnie pracujemy nad rozwojem sprzedaży systemu Galeco Bezokapowy, który już cieszy się dużym uznaniem wśród architektów i projektantów, dzięki zastosowaniu „niewidocznej” rynny i rury spustowej oraz możliwości zastosowania systemu do nowoczesnych brył budynków.

5. Oferta Galeco daje wiele możliwości wyboru również kolorystyki systemów rynnowych. Jakie trendy kolorystyczne dominują obecnie?
Każdy rok przynosi zaskakujące mody w kolorystyce systemów rynnowych. Co ciekawe inaczej, kształtują się trendy w systemach z PVC a inaczej w systemach ze stali powlekanej. Wynika to z faktu, że rynny PVC są w większości instalowane do innych rodzajów pokryć dachowych, niż rynny stalowe, a w pokryciach zapewne też widoczne są zmieniające się preferencje inwestorów. W segmencie PVC niezmiennie dominującym kolorem jest czekoladowy brąz. W systemie Galeco STAL w pierwszej dekadzie obecnego wieku również dominował kolor brązowy. Modne były także rynny w kolorach pasujących do dachów z klasyczną ceglastą dachówką.
W ostatnich latach gust Polaków wyraźnie kieruje się w kierunku grafitu i czerni, co jest efektem mody na bardziej nowoczesne budownictwo.
Jak widać trendy kolorystyczne na przestrzeni lat potrafią bardzo się zmieniać i kto wie, czy w przyszłości nie przyjdzie w Polsce moda na rynny w kolorze białym, które dziś staowią niewielki procent sprzedaży.
6. Galeco co roku wprowadza nowe produkty i rozwiązania montażu. Czy w związku z tym w 2015 r. planowane będą szkolenia dla wykonawców?
Galeco od lat aktywnie działa na polu bezpośrednich kontaktów z wykonawcami. Rok rocznie nasi pracownicy przeprowadzają kilkadziesiąt szkoleń produktowych dla dekarzy. Spotkania te, to doskonała okazja do zaprezentowania nowości produktowych, których w ofercie Galeco nigdy nie brakuje, a także przekazania technicznych aspektów dotyczących montażu produktów Galeco.
Szkolenia to dla nas nie tylko przekazanie informacji, to również niepowtarzalna okazja do wsłuchania się w opinie wykonawców, którzy na co dzień pracują z naszym produktem. W wyniku wielu takich spotkań dokonywaliśmy korekt w naszych produktach, gdyż wiemy że to dobra inwestycja w przyszłość.
W zbliżającym się roku planujemy rozszerzenie naszej aktywności szkoleniowej o seminaria i szkolenia dla architektów. W bieżącym roku rozpoczęliśmy szkoleniową pracę z architektami głównie w oparciu o nasz najnowszy system rynnowy – Galeco Bezokapowy. Wśród architektów i projektantów system ten cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, jednak wymaga przekazania dogłębnej i bardzo precyzyjnej wiedzy odnośnie sposobu wykorzystania systemu.
Planujemy też akcję specjalistycznych warsztatów na temat systemu Bezokapowego dla wykonawców. Dekarz po ukończeniu takiego warsztatu otrzyma status Rekomendowanego Instalatora Systemu Bezokapowego i będzie polecany przez naszą firmę w przypadkach zapytań ze strony inwestora. Jak widać, działalność szkoleniowa w Galeco, to obszar rozległy i angażujący sporą część energii naszych handlowców. W przyszłym roku planujemy również wykorzystać media elektroniczne do prowadzenia seminariów z architektami i wykonawcami. Jesteśmy już po pilotażowej akcji, która spełniła nasze oczekiwania, więc zamierzamy kontynuować akcje szkoleniowe również za pośrednictwem tego kanału.
7. Jakie są plany Galeco na przyszłość?
Rok 2015 z pewnością będzie obfitował w wiele ciekawych wydarzeń dedykowanych zarówno naszym bezpośrednim klientom czyli dekarzom i hurtownikom, ale także inwestorom. W planach mamy między innymi przeprowadzenie praktycznych szkoleń dla wykonawców i architektów, ale także zorganizowanie webinariów w atrakcyjnej formie multimedialnej.
Ponadto sezon budowlany 2015 rozpoczniemy od uczestnictwa w Międzynarodowych Targach Budma w Poznaniu, gdzie zaprezentujemy nowości produktowe Galeco, które z pewnością pozytywnie zaskoczą naszych klientów. Obecnie nasz zespół odpowiedzialny za rozwój produktu jest już na ukończeniu prac związanych z planowanymi premierami produktowymi na 2015, ale wciąż pozostaje to naszą tajemnicą handlową, którą wyjawimy niebawem.
W zbliżającym się roku nadal chcemy promować sprzedaż systemu Galeco Decor, a także pozostałe nasze systemy rynnowe. Niezmiennie ambitnie chcemy też rozwijać sprzedaż eksportową na rynkach Europy Wschodniej i Południowej, a także między innymi w Turcji i w Kanadzie, potwierdzając, że polski produkt, polskiego producenta wykonany polską pracą, może z powodzeniem zdobywać zaufanie zagranicznych kontrahentów.
Komentarze